
Marketingul, artă sau știință?
Marketingul este și artă, și știință. Un marketing eficient trebuie să țină cont de acest dualism. Marketingul își face treaba atunci când convinge persoane de decizie. Și pentru că suntem cu toții diferiți (din fericire …), creierul acestor persoane poate fi dominat fie de emisfera stângă, fie de cea dreaptă. Primii vor fi influențați de mesaje de marketing bazate pe […]
Citește articol
Unde sunt ceilalți 3C în B2B marketing?
În business-to-business, acțiunile afișate ca fiind ”de marketing” se ocupă în cea mai mare parte de unul singur dintre cei 4C, și anume de Comunicare. Da, shift-ul de la P-ul Promovării la C-ul Comunicării se face încetul cu încetul, relația interactivă cu clienții capătă consistență (și Social Media are un rol important). Dar care este situația celorlalți 3C – Client, […]
Citește articol
In offline agăți. În online cucerești.
Mă refeream la clienți, evident … Studiul de piață „TOP tactici de B2B marketing” realizat de MarketMinds anul acesta a demonstrat că, în business-to-business, cele mai eficiente metode de promovare sunt recomăndarile prin viu grai și networkingul. Sau, mai bine zis, vechiul PCR (Pile, Cunoștințe, Relații) e încă la putere. Lucru pe care, îl intuiam, dealtfel. Și atunci se pune […]
Citește articol
Rezultate Studiu TOP tactici de marketing B2B
Am finalizat de curând studiul TOP Tactici de marketing B2B în România. După cum spune și titlul, ne-am propus să determinăm cele mai eficiente tactici de marketing, promovare și vânzări pentru companiile din România care se adresează, cu produsele și serviciile lor, altor companii. Poți analiza o parte din rezultatele studiului în infograficul de mai jos. Una dintre concluziile pe […]
Citește articol
Direct mailing neconventional
Una dintre cele mai eficiente tactici de marketing business-to-business este mailingul direct. Nu mă refer aici la email, ci la snail mail. Adică trimiterea prin poștă (mai puțin rapidă), adresată direct unor persoane făcând parte din publicul tău țintă. Dacă e și neconvențională, acest tip de comunicare este și mai eficace. Ce trebuie să faci pentru a avea o rată […]
Citește articol
Manifest pentru marketing convenabil
De unde tai costuri pentru a face economie atunci când nu-ți mai ajung banii? Din zonele care nu au efect negativ imediat asupra vieții tale: iei alimente mai ieftine, dar de mai proastă calitate, nu mai mergi la sală, cumperi mai puține cărți. Sunt afectate astfel laturi importante, dar non-urgente ale existenței tale. Dacă vorbim, însă, de viața unei afaceri, […]
Citește articolStudiu Top tactici de B2B marketing în România
Realizam un studiu pe marketingul B2B in Romania. Abordam in cadrul lui eficienta diverselor tactici utilizate in domeniu, importanta strategiei, criterii de cautare si selectie a furnizorilor, importanta masurarii rezultatelor activitatii de marketing, etc. Studiul se bazeaza pe un chestionar online, cu 14 intrebari tip grila, care se completeaza in max. 10 minute. La incheierea studiului vei beneficia gratuit de […]
Citește articol
Despre strategie în marketing
”Pentru ce faceți marketing?” este, probabil, cea mai incomodă întrebare pe care o poți pune oamenilor de profil din cadrul unei companii. Luați pe nepregătite, ei răspund, de cele mai multe ori: ”… pentru ca să creștem volumul de vânzări”. Creșterea vânzărilor, însă, nu este un obiectiv precis. Sau, cel puțin, nu poate fi punctul de plecare în construirea unei […]
Citește articol
Stari emotionale care afecteaza decizia de achizitie
Caror stari afective se adreseaza luptatorul in guerrilla marketing atunci cand realizeaza o vanzare? Evident, lista este lunga si se adapteaza fiecarui cumparator in parte. Poti afla aceste caracteristici punand intrebari, ascultand cu atentie raspunsurile, citind limbajul corpului, tratand lucrurile cu calm, fiind sensibil la nevoile clientului dar si la starile sale emotionale. Urmatoarele 10 stari afective confera forta cea […]
Citește articol
Marketingul se invata?
Am un prieten bun, medic cardiolog. In timpul facultatii a avut rezultate exceptionale. La absolvire a ales sa plece in Statele Unite. Acolo si-a facut specializarea, apoi o supra-specializare, timp de 8 ani. A fost acceptat in Mayo Clinic, varful de lance al medicinii americane. La cativa ani dupa plecare a revenit in tara, in vizita. Am apucat sa stam […]
Citește articol
Dovedeste ca-ti pasa
Am intrat asta-vara intr-un Cash&carry cu intentia sa cumpar scaune pentru gradina. Un model expus mi-a atras atentia. M-am asezat pe el si – surpriza! – se misca din toate incheieturile. Obiectul imi placea prea mult ca sa renunt imediat. L-am studiat mai indeaproape si am constatat ca, de fapt, suruburile de asamblare nu fusesera stranse suficient. Ba unele chiar […]
Citește articol
Recomandăm recomandările
Prima condiție pentru a avea succes cu această armă de marketing este ca produsul sau serviciul tău să aibă o calitate incontestabilă. Dacă nu câștigi satisfacția clientului, nu ai cum să-i ceri să te recomande mai departe. Cel mai bun marketing este lucrul bine făcut. Sau produsul impecabil. Acesta se promovează de la sine. Dacă lași însă lucrurile la voia […]
Citește articol
Povesti si povestiri
“Astea-s povesti!” se aude din ce in ce mai des din partea celor expusi unui mesaj de marketing. Se stie foarte bine: neincrederea si-a facut loc in mintea publicului tinta, superlativele nu-si mai au rostul, ba chiar fac deservicii, iar metodele traditionale de marketing isi pierd, pe zi ce trece, din eficienta. Si atunci? Vestea buna vine tot din partea […]
Citește articol
Marketing In Direct 2013
A cincea editie a Conferintei Internationale “Marketing in Direct” (26 Septembrie 2013 in locatia Clubul Diplomatic Bucuresti) a avut ca tema Guerrilla Marketing si a prezentat metodele de optimizare a marketingului de gherila intr-o perioada in care consumatorul, hartuit de reclamele agasante, cauta sa se ascunda de publicitate. Alaturi de 15 speakeri locali, 2 speakeri internationali de top au prezentat […]
Citește articol
Guerrilla Sales: tehnici de persuasiune si influentare
Ce credeti ca este, de fapt, plansetul unui bebelus care doreste sa fie luat in brate? Este o tehnica de persuasiune! Probabil prima pe care o punem in practica in timpul vietii noastre, dar una foarte puternica. Omul incearca sa-i influenteze pe ceilalti inca din momentul nasterii, iar unele dintre aceste metode sunt deja in codul nostru genetic din frageda […]
Citește articol
Despre marketing bazat pe presupuneri
Acest articol analizeaza influenta negativa a presupunerilor in marketing si ofera cateva idei si instrumente pentru a o elimina. In Guerrilla Marketing nu se fac presupuneri. Macheta unui ad nu merge la publicare doar pentru ca un creativ presupune ca aceasta isi va face datoria si va ”impulsiona” clientul sa cumpere. Bugetul de media nu se imparte intre online si […]
Citește articol
Marketing versus Ego
Ce greseli de marketing pot face antreprenorii in perioade de recesiune? Una dintre cele mai mari greseli pe care am intalnit-o de-a lungul timpului la antreprenori sau oameni de decizie este sa isi lase marketingul influentat de ego-ul persoanelor implicate. Poate chiar de catre propriul ego. Multi antreprenori care muncesc din greu si sunt, dealfel, bine intentionati, isi saboteaza propriul […]
Citește articol
B2B Networking
Atunci când un business vinde produsele sau serviciile sale către un alt business, networking-ul rămâne cea mai puternică armă de marketing. Dacă în trecut, această tactică se numea PCR (de la Pile, Cunoștințe, Relații …), acum ea se numește socializare, mese de afaceri, ieșiri informale, partide de golf sau membership in cluburi de elită. Iar în online, networking se face […]
Citește articol