Am un prieten bun, medic cardiolog. In timpul facultatii a avut rezultate exceptionale. La absolvire a ales sa plece in Statele Unite. Acolo si-a facut specializarea, apoi o supra-specializare, timp de 8 ani. A fost acceptat in Mayo Clinic, varful de lance al medicinii americane. La cativa ani dupa plecare a revenit in tara, in vizita. Am apucat sa stam de vorba asa cum o faceam in alte dati. Printre altele, mi-a spus: ”De cand sunt acolo si am la dispozitie sistemul lor de lucru si cercetare, pe masura ce aflu mai multe lucruri, imi dau seama la ce nivel sunt si cat de multe mai am de invatat!”.
La un moment sau altul al vietii lor, oamenii obisnuiti sunt tentati sa creada ca nu mai au nimic nou de invatat. Ca au ajuns la un nivel suficient de ridicat in meseria pe care o practica si ca efortul pe care l-ar depune pentru a afla lucruri noi nu se justifica. Este calea sigura spre mediocritate.
Se spune ca oamenii se impart in doua: cei cu minti cu sens unic si cei cu minti cu sens dublu. Din prima categorie fac parte cei care strang informatii, le sintetizeaza, le catalogheaza si le retin. Din a doua fac parte cei care le pun si in practica. Capacitatea de a pune in practica cele invatate este cheia de bolta a pregatirii personale. Asa ca nu uita: treci la fapte de indata ce afli lucruri noi si decizi, in forul tau intern, ca acestea iti vor fi de folos.
Practicarea marketingului este o meserie. Dincolo de intuitie sau talent innascut, e nevoie de cunoastere pentru a te dezvolta in respectivul domeniu. Cei care reusesc sa invinga, in aceasta lupta, aspectele mai putin placute ale firii umane, precum ego-ul sau comoditatea, au doar de castigat. Pentru ca, pregatindu-se personal, fac o investitie profitabila si cu bataie lunga.
Marketingul este atat o stiinta cat si o arta. Ambele planuri presupun o dezvoltare continua. Iar astazi, cand latura digitala a marketingului devine tot mai pregnanta iar evolutiile in acest domeniu tot mai rapide, procesul poate fi cu adevarat o provocare. Dar, pentru orice provocare exista solutii. Despre felul in care invata marketerii de guerrilla puteti afla mai multe direct de la Jay Conrad Levinson aici.