“Astea-s povesti!” se aude din ce in ce mai des din partea celor expusi unui mesaj de marketing. Se stie foarte bine: neincrederea si-a facut loc in mintea publicului tinta, superlativele nu-si mai au rostul, ba chiar fac deservicii, iar metodele traditionale de marketing isi pierd, pe zi ce trece, din eficienta. Si atunci?
Vestea buna vine tot din partea celor care se ocupa de texte, sau mai bine zis de mici povestiri inspirate din realitatea afacerii. Fie ca se numesc testimoniale, studii de caz sau istorii ale valorii percepute, toate aceste arme fac parte din panoplia luptatorului de Guerrilla Marketing. Ele castiga incredere, conving si vand. Sunt eficiente.
O metoda de a atrage atentia si a castiga increderea clientului potential sunt studiile de caz. Nu vorbi aici in generalitati, vorbeste despre situatii specifice in care produsul sau serviciul tau a fost folosit cu succes. Mentioneaza nume, date concrete, rezultate verificabile, iar oamenii vor crede ceea ce spui.
Testimonialele sunt un alt mod de a castiga increderea publicului. Cele care folosesc cuvinte precum “bun”, “valoros” sau “de calitate” nu sunt tocmai eficiente. Mai bine ar spune “Profiturile ne-au crescut cu 23% la 6 luni dupa implementarea acestui soft” sau “Comparand cifrele cu cele de anul trecut, am constatat o scadere in medie cu 33% a consumului de gaz dupa ce am instalat centrala termica achizitionata de la firma dumneavoastra”. Cei care citesc testimonialele se vor intreba cat de relevanta este pentru ei respectiva situatie. De aceea, cei care le semneaza trebuie sa faca parte din acelasi target, sa se confrunte cu acelasi tip de probleme. Iar pentru a fi si mai credibili, poti pune si date de contact ale persoanelor respective. Evident, cu acordul lor.
Poti spune o povestire despre motivele pentru care produsul tau ofera valoare, privind prin prisma clientului? Poti face asta onest si fara sa plictisesti? Atunci foloseste si aceasta arma de guerrilla marketing. Atentie! Nu vorbi despre caracteristici, ci despre castiguri ale clientului. Percepand ce avantaje ar putea desprinde din produs, clientul potential va dori sa afle mai multe si astfel a mai facut un pas catre decizia de cumparare.
Unde se pun in practica aceste arme? Acolo unde targetul este dispus sa asculte. Pe pagina web, intr-un body text sau un advertorial, in strategia agentilor de vanzari, in brosuri sau chiar in spoturi video. Dar fa-o cu maiestrie, onestitate si simplitate. Incearca sa informezi clientul, nu sa-l convingi. Astfel incat el sa spuna “Interesanta povestire, cum pot afla mai multe?“. De aici pana la achizitie mai sunt doar cativa pasi …