Semnale in decizia de achizitie
In timpul procesului de vanzare, oamenii de guerrilla sunt atenti la acele semne care indica faptul ca potentialul client este foarte aproape de decizia de a cumpara. Semnalele verbale sunt intrebari sau comentarii precum: “In ce culori se poate comanda?” “Cat e garantia?” “Sotia o sa ma omoare cand ma voi intoarce acasa …” “Cat costa accesoriile?” “Ce variante de […]
Citește articolMobile Marketing Challenge 1.0
Expo Media si Vodafone Romania lanseaza Mobile Marketing Challenge 1.0 Expo Media, in parteneriat cu Vodafone Romania, premiaza creativitatea in mobile advertising cu ocazia celei de-a patra editii a Mobile Advertising Congress, ce va avea loc in data de 28 martie 2013, la JW Marriott Grand Hotel din Bucuresti. Tinerii creativi din agentii sau de pe bancile facultatilor, freelancer-ii si […]
Citește articolPutina oenologie
La restaurant, atunci cand te decizi asupra unui vin, ai intai dreptul sa-l testezi. Ospatarul iti toarna intr-un pahar o cantitate mica, iar tu esti asteptat sa faci trei lucruri: sa-l ridici in lumina pentru a-i admira culoarea, sa-l rotesti imprastiind vin pe peretii paharului, pentru a-l studia olfactiv, apoi sa-l degusti, plimband lichidul pe bolta palatina si lasandu-ti papilele […]
Citește articolPsihologie in Marketing
Se stie ca intre 70% si 90% din deciziile de cumparare se fac in subconstient. Ca luptatori de guerrilla, avem o arma de marketing foarte eficienta in aceasta situatie: repetitia. Stim de asemenea ca declick-ul se produce pe considerente emotionale, dar ca ne folosim de argumente logice pentru a justifica aceste considerente. Din punct de vedere al modului de gandire, […]
Citește articolPanourile publicitare nu sunt broșuri
Inchipuieste-ti un automobil stationat pe marginea drumului in Otopeni, acest (fost) rai al panotajului stradal. Alaturi, soferul, cu un caiet in mana, notand asiduu informatii aflate pe vizualul unui unipol: numerele de telefon, fax-ul, email-ul si gama de produse ale unei firme importatoare de materiale de constructii. Imagine utopica, nu? Sau hilara? Poate ca numerele de telefon erau destinate pietonilor? […]
Citește articolOnestitate si marketing
Oamenii de advertising se situeaza destul de jos pe scara credibilitatii. De ce? Pentru ca publicul si-a construit, in timp, acel “detector de minciuni” care face ca orice afirmatie de marketing sa fie cantarita de mai multe ori inainte de a fi acceptata. O mare parte din marketing exagereaza, in principal datorita entuziasmului cerut de companie, amplificarilor copywriter-ului sau presiunii […]
Citește articolSubconstientul e rege
Am intalnit de mai multe ori afirmatia potrivit careia peste 70% din deciziile de achizitie se iau in subconstient, si tind s-o cred. Nu vi s-a intamplat niciodata sa aveti un disconfort atunci cand sunteti expusi la headline-uri gen “Vrei sa castigi mai mult?” In timp ce citim astfel de afirmatii, subconstientul preia conducerea si ne pomenim afirmand interior lucruri […]
Citește articolMarketingul se ignora. Ce facem?
Incearca sa-ti distribui atentia catre toti stimulii din jurul tau, in acelasi timp. Catre textul pe care il ai in fata, culorile prezente pe ecran, restul fundalului pe care il percep ochii tai, catre sunetele pe care le auzi, contactul intre corpul tau si scaun, intre mana si mouse, eventual la mirosul pe care il percepi sau gustul ramas dupa […]
Citește articolMarketing bazat pe performanta
Stii ce inseamna marketing afiliat, una dintre cele 200 de arme de guerrilla marketing? Inseamna, de exemplu, sa te promovezi online platind proportional cu rezultatele obtinute. In jargonul specific marketingului, ”no cure, no pay”. De exemplu, daca ai un magazin online sau vrei sa-ti faci o baza de date cu lead-uri, poti apela la marketingul afiliat si te numesti advertiser. […]
Citește articolMarketing in direct, editia 2012
A patra editie a Conferintei Internationale “Marketing in Direct” (26 Septembrie 2012 in locatia Clubul Diplomatic Bucuresti) va avea ca tema The connected direct marketer si va prezenta cele mai captivante tehnici si instrumente de marketing, fie ca vorbim de marketingul direct sau digital. Speakerii vor dezbate teme de actualitate si de interes pentru comunicarea directa, in mediul online si […]
Citește articolTraditional versus guerrilla marketing
Definitia care urmeaza nu este predata in scoli de marketing, ci este desprinsa din realitate. Ea este unul din motivele pentru care marketing-ul, abordat din perspectiva de guerrilla, are succes: MARKETING = FIECARE CONTACT pe care orice parte a afacerii il are cu PUBLICUL, cu lumea exterioara. El cuprinde foarte multe aspecte, de la numele firmei, identitatea vizuala, site-ul web, […]
Citește articolMasura in marketing
Se spune ca Nicolae Iorga i-a spus odata, plin de orgoliu, lui Ionel Bratianu: “Ce sa invat eu de la un inginer !?” iar Bratianu, care era prim-ministru, i-a raspuns: “Masura, domnule profesor!” Azi, mai mult decat oricand, marketerii trebuie sa justifice, in fata managementului, cheltuielile legate de marketing, sa evidentieze valoarea pe care ele o aduc afacerii si sa-si […]
Citește articolMit si adevar in marketing
Drumul spre succesul antreprenorial este minat, printre altele, cu sfaturi pretioase care nu au nimic de-a face cu realitatea. Sunt lucruri interesante pentru lectura, dar dezastruoase pentru o campanie de marketing. Guerrilla Marketing isi atrage oponenti pentru ca spune lucrurilor pe nume. Jay Conrad Levinson, parintele conceptului, afirma ca “e bine sa cunosti miturile in marketing, ca sa stii cum […]
Citește articolMarketing fara costuri
Cat de bine suna aceasta afirmatie in contextul unei recesiuni economice! Astazi ne vom concentra asupra a doua arme de Guerrilla Marketing care se dovedesc a costa putin sau chiar deloc: Marirea valorii tranzactiei – gratis Repetarea vanzarii – aproape gratis Prima formula se refera la clientii care au decis deja sa cumpere de la tine. Au facut acest pas […]
Citește articolEmail-ul ca arma de promovare
Guerrilla e-mail Pe langa SPAM, sunt bombardat in ultima vreme de email-uri disperate, care incearca sa-mi vanda de toate, de la excursii in tari exotice si automobile si pana la … publicitate gratuita (deci tot SPAM). Toate aceste email-uri isi urmeaza cu gratie drumul inevitabil dictat de tasta Delete. Pentru ca nu conving. Atunci cand folosesti e-mail-ul ca arma de […]
Citește articolClientul captiv
Timpul clientului tau este pretios – respecta-l si prin asta vei castiga simpatia lui. Exista insa multe situatii in care, prin natura tranzactiei care se petrece, clientul este nevoit sa astepte, sa petreaca mai mult timp in compania ta – fie ca e vorba de un garaj sau o spalatorie auto, un salon de infrumusetare, o sala de fitness, o […]
Citește articolDe ce cumpara consumatorul?
Noaptea trecuta am fost din nou gazda interviului saptamanal al Guerrilla Marketing Association. Am avut un oaspete deosebit: Laura Lake, consultant in marketing, speaker, strateg in social media si autor al cartii “Consumer Behavior for Dummies”. Puteti citi mai multe despre ea pe www.lauralake.com Vorbind despre viitorul marketingului, discutia s-a concentrat pe raspunsul la intrebarea “Pentru ce motive vor cumpara […]
Citește articolVrei afacerea ta online? Castiga o bursa School for Startups
Daca vrei sa inveti mai multe despre dezvoltarea unei afaceri online, Fundatia Post-Privatizare iti da ocazia de a castiga o bursa de peste 1.400 de euro la School for Startups Romania. Unul dintre participantii la evenimentul ecomTIM va putea beneficia de bursa care ii asigura accesul la know-how-ul unor antreprenori si specialisti de top, prin participarea la o serie de […]
Citește articol