Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Rezultate Studiu TOP tactici de marketing B2B

Am finalizat de curând studiul TOP Tactici de marketing B2B în România. După cum spune și titlul, ne-am propus să determinăm cele mai eficiente tactici de marketing, promovare și vânzări pentru companiile din România care se adresează, cu produsele și serviciile lor, altor companii. Poți analiza o parte din rezultatele studiului în infograficul de mai jos.

Una dintre concluziile pe care le-am tras este că vechiul PCR (Pile, Cunoștințe, Relații) este încă la putere. Recomandările prin viu grai (de la clienți, cunoștințe, relații) precum și activitatea de Networking ocupă primele două locuri în acest top. Nu este chiar o surpriză. Într-un studiu Nielsen din 2009 care analiza gradul de încredere în forme advertising, recomandările de la oameni pe care îi cunoști ocupă prima poziție, cu peste 90% dintre respondenți care aveau încredere mare sau foarte mare în astfel de recomandări.

Numitorul comun al celor două tactici de marketing din top este nevoia de a câștiga încredere. Jay Conrad Levinson, părintele Guerrilla Marketing, menționează des faptul că încrederea este factorul nr. 1 pentru care oamenii fac afaceri cu alți oameni. Este, până la urmă, o observație de bun simț. Și totuși, avem nevoie periodic de câte o reamintire pentru a da importanța cuvenită cuvintelor pe care le folosim într-un blog post, un home page sau o simplă broșură. Pentru a fi consistenți și credibili atunci când folosim Social Media sau Content Marketing în a confirma un avantaj competitiv. Și, în general, pentru a respecta promisiunea pe care o facem prin branding, poziționare sau misiunea / viziunea / valorile companiei.

Rolul tău, în calitate de om de marketing, este să pavezi prin credibilitate drumul spre încredere. Fiecare acțiune, material sau comunicare are nevoie de acest ingredient. Fiecare contribuie cu câte o parte la meta-mesajul general pe care îl transmite efortul tău în marketing.

Mai jos ai câteva dintre armele de marketing pe care merită să le treci în revistă în acest sens.

      • Numele companiei și al domeniului internet. Reflectă ceea ce faci? Ce reacție provoacă la prima vedere?
      • Logo-ul și sloganul / Meme-ul companiei. Care este prima impresie și ce mesaj transmit?
      • Cartea de vizită. Textul său e suficient de serios și explicit? Transmite încredere prin fonturi, culori, calitatea materialului și acuratețea tiparului?
      • Calitatea și corectitudinea textului din website, materiale tipărite și, în general, din comunicarea făcută de companie. Greșeli gramaticale sau un stil de exprimare neadecvat pot scădea serios din credibilitate.
      • Periodicitatea și subiectele abordate în newsletter, blog sau postările Social Media. Ele cotribuie la formarea identității, cei care recepționează aceste elemente te vor cataloga în consecință. Atenție la comentarii și răspunsuri.
      • Modul în care se răspunde la telefon. Superficialitatea, lipsa de respect, minutele ”în așteptare” pot afecta serios gradul de încredere.

Îți recomand un instrument de Marketing Metrics care măsoară gradul de încredere și loialitatea care există între un furnizor și un consumator. Se numește Net Promoter Score și se bazează pe întrebarea ”Cât de dispus sunteți să recomandați compania / produsul / serviciul unui prieten sau coleg?” Răspunsurile se măsoară pe o scală de la 0 la 10. ”Promotorii” sunt cei care răspund cu 9 sau 10. ”Defăimătorii” se situează între 0 și 6. Notele de 7 și 8 nu se iau în calcul. NPS se calculează scăzând procentul de ”defăimători” din cel de ”promotori”. Te situezi bine dacă rezultatul se află între 50 și 80%. Dar, evident, cel mai util este să îți propui să-l crești, în timp.

Dacă vrei să primești mai multe rezultate ale studiului de mai jos, te rog să trimiti un email pe adresa noastra de contact.

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.