Ce știe inteligența artificială despre o strategie de marketing?
Dacă tot e Chat GPT atât de în vogă zilele astea (mai ales că Microsoft tocmai a decis să investească alte 10 miliarde în compania producătoare, OpenAI), mi-am propus să-l testez puțin în materie de marketing. Prin urmare i-am dat trei sarcini: Să scrie o Strategie de marketing pentru o companie de servicii de consultanță fiscală și financiară care se […]
Citește articolOare cât bine ne aduce marketingul?
“Toți oamenii de marketing sunt mincinoși” este titlul unei cărți scrise de Seth Godin, unul dintre cei mai bine vânduți autori de cărți de afaceri. Printre altele, el susține că mai degrabă poveștile sunt cele care vând un produs, și nu neapărat prețul sau caracteristicile sale. Am putea să ne întrebăm, așadar, ce povești spunem noi, marketerii, și mai ales […]
Citește articolDe ce se pune accentul pe final
Vorbim despre marketing și vânzări, deci despre comerț, așa că să ne aplecăm puțin asupra experților în domeniu, și anume … grecii. La ei, orice tavernă va servi la finalul mesei, ”din partea casei”, un desert sau o băutură digestivă. În supermarket, atunci când cumperi de sume mai mari, primești la final un cadou – o sticlă cu vin sau […]
Citește articolTrăsături politice în marketing
În marketing, ca și în politică, hoția, comoditatea și incompetența vor fi, până la urmă, sancționate. Și asta cu atât mai mult cu cât înaintăm în era digitală. Oricât de persuasivă și de bine alcătuită este o campanie de promovare, dacă ea promite fără ca produsul sau serviciul să se țină de cuvânt, acestea vor fi sancționate. Promisiunea unui brand […]
Citește articolE, din nou, vremea eficienței
Fac un exercițiu mental și încerc să adun o listă de cuvinte cheie potrivite pentru propria campanie Google AdWords. Publicul țintă pe care îl vizez sunt antreprenori și persoane de decizie din companii mici și mijlocii. Cum ar căuta ei pe internet soluții oferite de Marketminds, pentru a-și rezolva nevoile legate de marketing și vânzări? Și mai ales cum ar […]
Citește articolMarketing coerent, consistent, consecvent.
Cu câteva săptămâni în urmă am prezentat o strategie de comunicare pentru unul dintre clienții noștri. Nu începusem bine expunerea, că managerul respectiv a avut o reacție de ”wow!”, pe care nu am înțeles-o la prima vedere. A exclamat apoi ”Da, de asta avem nevoie!”. Pe proiector erau afișate obiectivele procesului de marketing, iar între ele se aflau Coerența, Consistența […]
Citește articolMarketingul ca avantaj competitiv
#stămacasă, dar trebuie să mai facem și treabă, nu doar să stăm. Poate mai degrabă #lucrămdeacasă, așa că, zilele trecute, bântuit fiind de impulsuri DIY, am apelat la magazinul online al unei companii românești din domeniu (doar e spre interesul nostru național, nu?). După ce am pus în coș produse de câteva sute de lei, pentru toate menționându-se faptul că […]
Citește articolPe timp de criză
Ne adaptăm cu toții … greu, ce-i drept! Învățăm cum să trăim și altfel. Învățăm cum să ne schimbăm și, din păcate, învățăm cu frica. Nu știm ce ne poate aștepta dacă ieșim, dar nici dacă nu ieșim. Citeam zilele trecute un articol extrem de interesant al lui Yuval Noah Harrari (articolul integral aici), care prezenta exact incertitudinea viitorului. Ne […]
Citește articolAwakenings
Vă aduceți aminte de filmul ăsta? Povestește istoria ”trezirii” unor pacienți bolnavi de encefalită, având corpul și mintea anterior blocate. Ei ies din stază datorită unui medicament nou și unui doctor ce abordează lucrurile mai puțin convențional. Robert de Niro și Robin Williams sunt cei care fac din acest film o capodoperă. Ei bine, ce are de-a face povestea asta […]
Citește articolCe întreb eu și ce răspunzi tu
Într-o dimineață de weekend, una de-aia venită după o săptămână lungă și alergată, îmi tot veneau în cap expresii neaoșe, intrate deja în cultura organizațională, din categoria: “unde dai și unde crapă” sau “ce întreb eu și ce răspunzi tu”. Era evident că provocarea săptămânii fusese una din sfera comunicării, și cea mai des întalnită problemă a clienților noștri: ”cum […]
Citește articolClienții clienților noștri nu sunt proști. Deloc.
Zilele trecute stăteam de vorbă cu un client încercând să lămurim textul ce urmează să fie introdus în website-ul de prezentare al companiei. Firma fiind relativ mică, eu încercam să găsesc texte pentru a o pune într-o lumină mai … mare. Clientul, însă, nu dorea acest lucru. El ținea să păstrăm, totuși, proporția reală. Mi-am dat seama atunci că exagerările […]
Citește articolCe face marketingul si ce NU.
Ce face marketingul? E multă teorie, cunoscută deja, pe tema asta. Dar ce NU poate face marketingul? În primul rând, chiar dacă este de guerrilla, și inspirat, el nu poate face minuni. De exemplu, nu poate ajuta la vânzarea unui produs sau a unui serviciu de slabă calitate. Sau a unuia mult prea scump pentru puterea de cumpărare a publicului […]
Citește articolStrategie de marketing? La ce bun?
Majoritatea companiilor mici și mijlocii din România nu au o strategie de marketing. Factorii lor de decizie, manageri sau antreprenori, nu au abordat serios acest capitol din diverse motive: Costă. Și nu îi văd utilitatea. Cu toate că, o strategie de marketing care îți spune ce tip de produs să vinzi cărui tip de consumator, care determină ce îl interesează […]
Citește articolChiar este prețul factorul cheie în vânzări?
Companiile mici și mijlocii cu care lucrăm se confruntă, deseori, cu o anumită rezistență venită din partea oamenilor de vânzări. Ei se plâng de prețurile mari pe care trebuie să le practice și de clienții pe care-i pierd datorită acestui lucru. Rigiditatea funcțională este accentuată de presiunea concurenței și de situația economică actuală. Se ajunge astfel la o bătălie continuă […]
Citește articolVirtuți cardinale ale antreprenorului român
Micul antreprenor român nu are suficient timp și resurse de investit în marketing. El are grijă să-și chivernisească fondurile pentru a plăti la timp următorul TVA. El se zbate să găsească cei mai buni angajați la salariile pe care își permite să le plătească. Sau se străduiește să îndeplinească, în activitatea firmei, cât mai multe dintre cerințele, uneori aberante, pe […]
Citește articolMarketingul ca defibrilator
De 20 de ani de când lucrez în domeniul marketingului și al vânzărilor asist la un fenomen care se petrece pe piață cu o constanță debordantă. Antreprenorii și managerii se apleacă cu seriozitate asupra capitolului solutii de marketing doar atunci când vânzările nu mai funcționează așa cum trebuie sau, chiar mai rău, când afacerea se apropie de moarte clinică. Marketingul […]
Citește articolArhitectura din online marketing
Înainte de a construi casa în care locuim, am stat împreună cu arhitectul câteva zile bune pentru a discuta despre așteptări și funcționalități ale viitoarei locuințe. Eram inspirați de câteva reviste, fotografii, multe schițe și câteva pahare de vin bun. Îmi aduc aminte că ne-am imaginat chiar și procesul prin care alimentele cumpărate vor ajunge din portbagajul automobilului, prin garaj, […]
Citește articolMarketing: teorie și fapte
Arma nr. 200 din lista Guerrilla Marketing se numește ”Treci la fapte”. Practic, marketing aplicat. Jay Conrad Levinson, părintele conceptului, spunea că este posibil ca această armă să fie și cea mai importantă. Îmi aduc astfel aminte de bancul cu Ițic care se ruga la Zidul Plângerii, în fiecare zi, de aproape un an de zile:_ ”Dă-mi, Doamne, să câștig […]
Citește articol