Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Trăsături politice în marketing

În marketing, ca și în politică, hoția, comoditatea și incompetența vor fi, până la urmă, sancționate. Și asta cu atât mai mult cu cât înaintăm în era digitală. Oricât de persuasivă și de bine alcătuită este o campanie de promovare, dacă ea promite fără ca produsul sau serviciul să se țină de cuvânt, acestea vor fi sancționate. Promisiunea unui brand […]

Citește articol

E, din nou, vremea eficienței

Fac un exercițiu mental și încerc să adun o listă de cuvinte cheie potrivite pentru propria campanie Google AdWords. Publicul țintă pe care îl vizez sunt antreprenori și persoane de decizie din companii mici și mijlocii. Cum ar căuta ei pe internet soluții oferite de Marketminds, pentru a-și rezolva nevoile legate de marketing și vânzări? Și mai ales cum ar […]

Citește articol

Marketing coerent, consistent, consecvent.

Cu câteva săptămâni în urmă am prezentat o strategie de comunicare pentru unul dintre clienții noștri. Nu începusem bine expunerea, că managerul respectiv a avut o reacție de ”wow!”, pe care nu am înțeles-o la prima vedere. A exclamat apoi ”Da, de asta avem nevoie!”. Pe proiector erau afișate obiectivele procesului de marketing, iar între ele se aflau Coerența, Consistența […]

Citește articol

Marketingul ca avantaj competitiv

#stămacasă, dar trebuie să mai facem și treabă, nu doar să stăm. Poate mai degrabă #lucrămdeacasă, așa că, zilele trecute, bântuit fiind de impulsuri DIY, am apelat la magazinul online al unei companii românești din domeniu (doar e spre interesul nostru național, nu?). După ce am pus în coș produse de câteva sute de lei, pentru toate menționându-se faptul că […]

Citește articol

Pe timp de criză

Ne adaptăm cu toții … greu, ce-i drept! Învățăm cum să trăim și altfel. Învățăm cum să ne schimbăm și, din păcate, învățăm cu frica. Nu știm ce ne poate aștepta dacă ieșim, dar nici dacă nu ieșim. Citeam zilele trecute un articol extrem de interesant al lui Yuval Noah Harrari (articolul integral aici), care prezenta exact incertitudinea viitorului. Ne […]

Citește articol

Awakenings

Vă aduceți aminte de filmul ăsta? Povestește istoria ”trezirii” unor pacienți bolnavi de encefalită, având corpul și mintea anterior blocate. Ei ies din stază datorită unui medicament nou și unui doctor ce abordează lucrurile mai puțin convențional. Robert de Niro și Robin Williams sunt cei care fac din acest film o capodoperă. Ei bine, ce are de-a face povestea asta […]

Citește articol

Ce întreb eu și ce răspunzi tu

Într-o dimineață de weekend, una de-aia venită după o săptămână lungă și alergată, îmi tot veneau în cap expresii neaoșe, intrate deja în cultura organizațională, din categoria: “unde dai și unde crapă” sau “ce întreb eu și ce răspunzi tu”. Era evident că provocarea săptămânii fusese una din sfera comunicării, și cea mai des întalnită problemă a clienților noștri: ”cum […]

Citește articol

Clienții clienților noștri nu sunt proști. Deloc.

Zilele trecute stăteam de vorbă cu un client încercând să lămurim textul ce urmează să fie introdus în website-ul de prezentare al companiei. Firma fiind relativ mică, eu încercam să găsesc texte pentru a o pune într-o lumină mai … mare. Clientul, însă, nu dorea acest lucru. El ținea să păstrăm, totuși, proporția reală. Mi-am dat seama atunci că exagerările […]

Citește articol
Ce face marketingul

Ce face marketingul si ce NU.

Ce face marketingul? E multă teorie, cunoscută deja, pe tema asta. Dar ce NU poate face marketingul? În primul rând, chiar dacă este de guerrilla, și inspirat, el nu poate face minuni. De exemplu, nu poate ajuta la vânzarea unui produs sau a unui serviciu de slabă calitate. Sau a unuia mult prea scump pentru puterea de cumpărare a publicului […]

Citește articol
Strategie de marketing

Strategie de marketing? La ce bun?

Majoritatea companiilor mici și mijlocii din România nu au o strategie de marketing. Factorii lor de decizie, manageri sau antreprenori, nu au abordat serios acest capitol din diverse motive: Costă. Și nu îi văd utilitatea. Cu toate că, o strategie de marketing care îți spune ce tip de produs să vinzi cărui tip de consumator, care determină ce îl interesează […]

Citește articol
Cat de important e factorul pret in vanzari?

Chiar este prețul factorul cheie în vânzări?

Companiile mici și mijlocii cu care lucrăm se confruntă, deseori, cu o anumită rezistență venită din partea oamenilor de vânzări. Ei se plâng de prețurile mari pe care trebuie să le practice și de clienții pe care-i pierd datorită acestui lucru. Rigiditatea funcțională este accentuată de presiunea concurenței și de situația economică actuală. Se ajunge astfel la o bătălie continuă […]

Citește articol
Marketing pentru companii mici

Virtuți cardinale ale antreprenorului român

Micul antreprenor român nu are suficient timp și resurse de investit în marketing. El are grijă să-și chivernisească fondurile pentru a plăti la timp următorul TVA. El se zbate să găsească cei mai buni angajați la salariile pe care își permite să le plătească. Sau se străduiește să îndeplinească, în activitatea firmei, cât mai multe dintre cerințele, uneori aberante, pe […]

Citește articol
solutii de marketing inainte de a fi prea tarziu

Marketingul ca defibrilator

De 20 de ani de când lucrez în domeniul marketingului și al vânzărilor asist la un fenomen care se petrece pe piață cu o constanță debordantă. Antreprenorii și managerii se apleacă cu seriozitate asupra capitolului solutii de marketing doar atunci când vânzările nu mai funcționează așa cum trebuie sau, chiar mai rău, când afacerea se apropie de moarte clinică. Marketingul […]

Citește articol
constructie de website, nu doar design, dar si strategie

Arhitectura din online marketing

Înainte de a construi casa în care locuim, am stat împreună cu arhitectul câteva zile bune pentru a discuta despre așteptări și funcționalități ale viitoarei locuințe. Eram inspirați de câteva reviste, fotografii, multe schițe și câteva pahare de vin bun. Îmi aduc aminte că ne-am imaginat chiar și procesul prin care alimentele cumpărate vor ajunge din portbagajul automobilului, prin garaj, […]

Citește articol
Marketing aplicat de oameni de afaceri

Marketing: teorie și fapte

Arma nr. 200 din lista Guerrilla Marketing se numește ”Treci la fapte”. Practic, marketing aplicat. Jay Conrad Levinson, părintele conceptului, spunea că este posibil ca această armă să fie și cea mai importantă. Îmi aduc astfel aminte de bancul cu Ițic care se ruga la Zidul Plângerii, în fiecare zi, de aproape un an de zile:_ ”Dă-mi, Doamne, să câștig […]

Citește articol
Marketing eficient, arta si stiinta

Marketingul, artă sau știință?

Marketingul este și artă, și știință. Un marketing eficient trebuie să țină cont de acest dualism. Marketingul își face treaba atunci când convinge persoane de decizie. Și pentru că suntem cu toții diferiți (din fericire …), creierul acestor persoane poate fi dominat fie de emisfera stângă, fie de cea dreaptă. Primii vor fi influențați de mesaje de marketing bazate pe […]

Citește articol
b2b marketing cu aplicarea 4c

Unde sunt ceilalți 3C în B2B marketing?

În business-to-business, acțiunile afișate ca fiind ”de marketing” se ocupă în cea mai mare parte de unul singur dintre cei 4C, și anume de Comunicare. Da, shift-ul de la P-ul Promovării la C-ul Comunicării se face încetul cu încetul, relația interactivă cu clienții capătă consistență (și Social Media are un rol important). Dar care este situația celorlalți 3C – Client, […]

Citește articol

In offline agăți. În online cucerești.

Mă refeream la clienți, evident … Studiul de piață „TOP tactici de B2B marketing” realizat de MarketMinds anul acesta a demonstrat că, în business-to-business, cele mai eficiente metode de promovare sunt recomăndarile prin viu grai și networkingul. Sau, mai bine zis, vechiul PCR (Pile, Cunoștințe, Relații) e încă la putere. Lucru pe care, îl intuiam, dealtfel. Și atunci se pune […]

Citește articol
1 2 3 6

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.