Inchipuieste-ti un automobil stationat pe marginea drumului in Otopeni, acest (fost) rai al panotajului stradal. Alaturi, soferul, cu un caiet in mana, notand asiduu informatii aflate pe vizualul unui unipol: numerele de telefon, fax-ul, email-ul si gama de produse ale unei firme importatoare de materiale de constructii. Imagine utopica, nu? Sau hilara?
Poate ca numerele de telefon erau destinate pietonilor? Atunci inchipuieste-ti o doamna venind de la piata, lasandu-si cele doua sacose la picioare si scotand un carnetel de notite …
De ce, totusi, fenomenul inghesuielii informationale se intampla si in panotajul stradal? Pentru ca advertiserii fac confuzie intre vehiculele utilizate pentru transmiterea mesajului lor. Daca ai o suprafata mare la dispozitie, ca in cazul de fata, nu inseamna ca ai loc pentru mai multe cuvinte, mai multe imagini, mai multe cifre. Un numar de telefon usor de retinut sau un site cu nume scurt e suficient.
Publicitatea prin panouri stradale are, in majoritatea cazurilor, rolul de a reaminti. Functioneaza cel mai bine in combinatie cu promovarea prin alte medii. Clientul potential va regasi un text sau o imagine intalnita si in alta parte si atunci panoul si-a facut datoria: mesajul de marketing a penetrat inca o data mintea consumatorului – un pas inainte catre decizia de cumparare.
Exista cazuri cand panourile pot conduce direct la vanzari, daca situatia specifica iti permite sa utilizezi in macheta cuvintele magice urmatoarea la dreapta. La fel de puternice sunt si: peste 500 m. Pentru aceasta, insa, trebuie sa negociezi cu firma de outdoor locatia potrivita (sau sa o construiesti) iar ceea ce oferi trebuie sa intre in aria de interes a automobilistilor.
Panourile stradale ajuta, de asemenea, atunci cand esti un nou-venit pentru o zona si doresti sa iti faci simtita prezenta. Sau pentru a intretine o identitate dupa ce aceasta e deja bine consacrata.
Atunci cand construiesti o macheta pentru un panou, nu folosi mai mult de sase cuvinte. Daca ai norocul ca trecatorii sa arunce o privire panoului tau, e bine ca ea sa intalneasca o imagine mare, o grafica explicita, fonturi largi si clare.
Si nu uita: publicitatea vazuta de pietoni si soferi grabiti are mai putin impact decat cea vazuta de clienti potentiali relaxati. Foloseste-o asadar in cunostinta de cauza.