Noaptea trecuta am fost din nou gazda interviului saptamanal al Guerrilla Marketing Association. Am avut un oaspete deosebit: Laura Lake, consultant in marketing, speaker, strateg in social media si autor al cartii “Consumer Behavior for Dummies”. Puteti citi mai multe despre ea pe www.lauralake.com
Vorbind despre viitorul marketingului, discutia s-a concentrat pe raspunsul la intrebarea “Pentru ce motive vor cumpara oamenii?” Pentru ca, pe viitor, comportamentul consumatorului va fi un punct central al marketingului. Nu vei mai putea face promovare fara a intelege “de ce?”-ul din spatele actului de achizitie.
Concluzia a fost ca nu mai e suficient sa te concentrezi pe marketing in sensul clasic – e crucial sa dezvolti o relatie cu consumatorul, o relatie directa si importanta pentru ambele parti.
Cum faci asta?
- aloca timp si energie pentru a-l asculta si a-i identifica nevoile
- atunci cand te prezinti, ofera informatia care-l intereseaza cu adevarat – lasa deoparte exagerarile, vizeaza doar beneficiile directe
- sustine cu adevarat produsul sau serviciul pe care il vinzi; atunci cand tu crezi cu adevarat in beneficiile pe care el le ofera, nimic nu-ti mai poate sta in cale
- atunci cand afirmi o intentie, sustine-o pana la capat – integritatea e tot mai importanta
- creaza o conexiune emotionala cu clientul tau – una dintre acelea care duc la loialitate, nu doar la cumparari repetate; daca nu este atins emotional, clientul este tot mai putin dispus sa se intoarca.
Ia in calcul toate afirmatiile de mai sus si pune la lucru instrumentele de marketing actuale, intre care cele care apartin de social media ocupa un loc central.