Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Traditional versus guerrilla marketing

Definitia care urmeaza nu este predata in scoli de marketing, ci este desprinsa din realitate. Ea este unul din motivele pentru care marketing-ul, abordat din perspectiva de guerrilla, are succes:

MARKETING = FIECARE CONTACT pe care orice parte a afacerii il are cu PUBLICUL, cu lumea exterioara. El cuprinde foarte multe aspecte, de la numele firmei, identitatea vizuala, site-ul web, semnatura e-mail, activitatea de relatii publice, modul de impachetare a produsului, locatia sau reprezentantii de vanzari si pana la modul in care se raspunde la telefon, tinuta angajatilor, cat de curate sunt camioanele care livreaza marfa sau cat de comercial este mesajul de pe robotul telefonic al firmei. Toate sunt, in acelasi timp, oportunitati de a face marketing.

O prima si, poate, cea mai importanta diferenta intre marketing-ul clasic si cel de guerrilla este ca primul vorbeste intotdeauna despre bugete, pe cand al doilea cere sa i se aloce timp, energie, imaginatie si informatie. Banii sunt bineveniti, dar nu esentiali. Este si motivul pentru care Guerrilla Marketing este orientat catre firme mici si mijlocii. Cu toate acestea, tot mai multe firme din Fortune 500 se inspira din tacticile sale neconventionale si construiesc planuri de Guerrilla Marketing in 7 propozitii. In plus, micii intreprinzatori nu mai sunt intimidati de acest cuvant, marketing, pentru ca procesul este clarificat si sunt dezvaluite mecanismele sale de control.

Marketing-ul traditional se concentreaza pe trafic, raspunsuri din piata sau vanzari, pe cand in varianta guerrilla, eficienta activitatii de marketing se masoara exclusiv prin prisma profitului realizat de companie. Si, in loc sa cuantifice vanzarile la finalul fiecarui trimestru, Guerrilla Marketing enumera relatiile de afaceri pe care le-a construit in tot acest timp. Vanzarile, respectiv profitul, urmeaza in mod firesc.

Daca in ziua de azi marketing-ul clasic ajunge sa deranjeze, sa intrerupa si sa devina enervant, Guerrilla Marketing tinteste mai intai catre castigarea consimtamantului din partea clientului pentru ca abia apoi sa-i trimita acestuia mesajele sale. Si o face cu pasi usori, asa numitii “soft steps”, pentru ca acesta sa se simta mai degraba informat si nu agresat.

Lista poate continua. Secretul insa ramane acelasi: o abordare neconventionala, dar consistenta a activitatii de marketing garanteaza eficacitatea sa, si succesul celor ce o practica.

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.