Abordezi marketingul in stil guerrilla. Ti-ai facut poate un Plan de Guerrilla Marketing in 7 puncte. Unul dintre ele – definirea publicului tinta. Cei carora marketingul tau se adreseaza. Probabil ca ai pus in scris acest lucru. Te invit acum sa iti largesti orizontul deoarece, in calitate de luptator in Guerrilla Marketing, ai, de fapt, trei tipuri de public tinta.
Primul este cel mai larg si iti va genera cele mai putine profituri. Este vorba de toata lumea prezenta in aria ta geografica, indiferent daca se potriveste sau nu profilului de consumator al produselor sau serviciilor tale. Numele acestui public tinta este Universul, iar daca gandesti guerrilla, investesti doar 10% din bugetul tau de marketing in a comunica spre acest public. Sunt prea importanti ca sa-i poti trece cu vederea. Oameni si situatii se schimba, forta marketingului creste odata cu trecerea timpului si este esential sa fii prezent in acest univers.
A doua piata careia te adresezi si care iti poate genera profituri substantiale, dar nu extraordinare, este formata din clientii potentiali. Oamenii din univers care se potrivesc profilului de consumator dictat de produsul sau serviciul pe care il oferi. Au acel tip de problema pe care tu il poti rezolva. Daca te gandesti bine, ar trebui sa nu investesti mai mult de 30% din bugetul de marketing atunci cand te adresezi acestor oameni.
A treia piata cu care trebuie sa comunici, cea mai mica dar, de departe, cea mai profitabila, este cea formata din clientii tai fosti sau actuali. Ca om de guerrilla ar trebui sa investesti aici 60% din bugetul de marketing. Sunt acei oameni unici carora trebuie sa le dedici foarte mult din imaginatia, timpul si energia pe care le ai la dispozitie.
Atunci cand esti dispus sa aloci resursele conform procentelor de mai sus – aceste cifre fiind orientative – vei constata ca marketingul nu este de fapt un eveniment, ci un proces continuu. Este acel proces care muta membri ai universului in lista ta de prospecti, apoi motiveaza acesti clienti potentiali sa-ti devina clienti platitori. Cand vei constata acest lucru, vei vedea si ca profiturile tale vor creste, iar investitiile in marketing se vor diminua.