Ai auzit de TOMA? Este un vechi prieten al Guerrillei Marketing. Ar trebui sa fie si prietenul tau.
Cei mai multi dintre oamenii de marketing cred ca unicul scop al activitatii lor este vanzarea. Se straduiesc sa transmita mesajul potrivit la locul potrivit in forma potrivita omului potrivit. Ce te faci insa daca omul nu e pregatit sa cumpere? Daca nu are banii, timpul sau dispozitia necesara. Sau daca pur si simplu nu are nevoie de produsul sau serviciul tau la momentul in care este expus mesajului? Marketingul clasic il abandoneaza. Guerrilla Marketing abia atunci isi incepe treaba. Si aici intervine TOMA: Top Of Mind Awareness.
Rolul tau este sa faci de asa maniera incat sa ramai prezent ca prima optiune in mintea clientului potential pana cand astrele, nevoia sau situatia il fac sa ia decizia de achizitie. Marcile mari care au inteles asta o fac “the hard way”: investesc in mass marketing pentru a-si pastra un share of mind pentru brandul lor. Guerrilla Marketing are alte arme la dispozitie:
Informatii specifice despre client. Este bine sa cunosti cat mai multe date despre el, de la ziua sa de nastere pana la numele copiilor sau hobby-uri. Le vei folosi ca motive de a pastra legatura.
Pastrarea legaturii. Foloseste fiecare ocazie precum cele de mai sus, dar si promotii sau noutati in compania ta pentru a-i reaminti de tine. Fara a-l agasa – sunt convins ca esti suficient de fin pentru asta.
Newsletter. Trimite-l regulat pe lista ta de corespondenta cuprinzand clienti potentiali. Introdu acolo 80% informatii utile pentru ca ei sa fie interesati sa citeasca.
Cadouri. Dar alese si personalizate in functie de informatiile specifice. Daca stii ca hobby-ul sau e pescuitul, fa-i cadou o husa pentru undite. Cu numele companiei tale pe ea. La cine crezi ca se va gandi de fiecare data cand isi va pregati sculele pentru o noua zi de pescuit?
Consultatii gratuite. Atunci cand clientul are nevoie de un sfat pe domeniul tau de expertiza, spune-i ca poate apela la tine oricand. Vei fi expertul lui si in acelasi timp primul de la care va cumpara.
Rabdarea este o virtute fara de care nu poti practica Guerrilla Marketing. Daca ai inteles ca nu poti avea rezultate peste noapte, asteptarea iti va fi rasplatita. In timp.