Cartea de vizita
Traducerea in romana a termenului “Business card” s-a facut gresit. La noi, ea se numeste “Cartea de vizita”. Asta inseamna ca te ajuta sa te descurci atunci cand vrei sa-i faci o vizita respectivei persoane, ca ai acolo datele de contact, nu? O carte de vizita “de guerrilla” este mai mult decat atat. Este un instrument de afaceri. Pe langa nume, titlu si date complete de contact, ea contine un meme – am vorbit despre el intr-un articol anterior. Este acel simbol care inlocuieste logo-ul si care reprezinta atat firma sau produsul, cat si o idee – cel mai probabil avantajul competitiv. Astfel, scopul unui meme este sa transmita, in doua secunde, cine esti, de ce cineva ar trebui sa cumpere de la tine, sa declanseze un raspuns emotional si sa genereze o dorinta.
Cartea de vizita poate fi o mini-brosura atunci cand o tiparesti si pe verso. Aici poti enumera beneficiile ofertei tale, serviciile sau produsele intr-o forma concentrata sau poti introduce prezentarea de ascensor – acel text care poate fi citit in 20 de secunde si care genereaza dorinta de a afla mai multe despre ceea ce oferi.
E bine sa ai o carte de vizita care emana calitate. Asta inseamna un carton gros, textura deosebita, tipar color, emboss, lacuire partiala, etc. Undeva in subconstient, clientul potential alatura impresia facuta de cartea de vizita cu felul in care vei face afaceri cu el. Si stim ca nu ai a doua sansa de a schimba prima impresie. Pe de alta parte, nu are rost sa exagerezi cu creativitatea – am primit carti de vizita unde mi-a fost greu sa regasesc numarul de telefon al respectivei persoane printre nenumaratele diversiuni grafice. De asemenea, gandeste-te de doua ori inainte de a tipari o carte de vizita verticala – de cele mai multe ori ele sunt stocate orizontal, iar a ta va fi mai greu de citit. E adevarat, insa, ca te vei distinge fata de celelalte.
In general cartea de vizita este primul contact pe care publicul il are cu tine, cu compania ta. Ea este, daca vrei, simbolul concentrat al propriei tale persoane. Acorda-i, deci, toata atentia.