Sunt mirat cat de putin se gandesc oamenii la parteneriate in domeniul marketingului. Obisuniti sa faca lucrurile singuri, cei mai multi advertiseri nu abordeaza deloc teme precum pay-per-click, marketing in afiliere, schimburi de link-uri sau joint ventures.
Deunazi am propus unui prieten, medic stomatolog aflat la inceput de drum, o formula de a-si mari lista de pacienti. Un client actual (clientul A) primeste un fluturas de promovare a cabinetului. El contine un text „Recomandat de: ….” si un spatiu liber. Pacientul A isi completeaza numele in acest spatiu si recomanda cabinetul unui prieten, pacientul B, care vine la cabinet cu acel cupon. El primeste 10% discount de la preturile de lista iar pacientul A, la randul lui, primeste 10% discount pentru recomandarea facuta. E simplu, nu? Si totusi, pentru a pune in practica astfel de mecanisme, e nevoie de cateva ingrediente.
In primul rand, doar un client satisfacut poate deveni factor de promovare. Acest lucru presupune calitate in produsul sau serviciul pe care il oferi. In al doilea rand, e nevoie de incredere intre toate partile implicate. Si, nu in ultimul rand, trebuie sa ai o marja de profit suficient de mare ca sa-ti poti permite sa oferi discounturi.
Nu doar clientii multumiti pot deveni parteneri in marketing. Poti cauta – si sigur vei gasi – companii neconcurente care au aceleasi standarde cu tine si au in vedere acelasi public tinta. Cu astfel de parteneri poti imparti costurile campaniei. Sau, daca ai o lista proprie de clienti, poti promova produsul lor clientilor tai, contra unui comision din vanzari. Sau invers. In orice caz, in astfel de parteneriate e bine sa gandesti “flirt” si nu “casatorie”. Este o relatie bazata pe interes si e bine sa aiba o durata limitata in timp.
Gandeste-te acum daca poti incepe (sau poti largi) strategia ta de marketing in parteneriat. Daca printre clientii tai potentiali se afla oamenii de marketing si vanzari, ne poti propune chiar noua, celor din Guerrilla Marketing, o astfel de colaborare. Asteptam propuneri printr-un mail la office la gmarketing.ro.