10 elemente critice pentru un web-site
Atunci cand afacerea ta iti permite, acorda-ti putin timp pentru a verifica, cu ochii unui cinic, daca site-ul care iti reprezinta compania, produsul sau serviciul, se afla in concordanta cu urmatoarele 10 aspecte critice pentru atingerea scopului pe care si-l propune:
- Un headline care sa atraga atentia. Este poarta catre site, iar daca aceasta nu este atractiva, nimeni nu o va deschide. Acest prim contact trebuie sa fie clar, concis si la obiect.
- Navigare prietenoasa. Este una din cauzele principale pentru care un vizitator paraseste site-ul. Atunci cand se instaureaza confuzia, oamenii renunta. Fa o paralela cu un oras pe care-l vizitezi – trebuie sa ai in permanenta informatii si legaturi catre ceea ce te intereseaza sa cunosti.
- Excelenta in textul de vanzari. Modul in care-ti prezinti produsul sau serviciul este cheia catre succesul afacerii. Prezinta, in primul rand, beneficiul pe care-l are vizitatorul in urma folosirii sale.
- Indemnul clar la actiune. Daca vrei ca oamenii sa cumpere de la tine, spune-le ce trebuie sa faca – sa te contacteze, sa faca un click catre pagina de vanzari, sa comande o borsura, sa lase date de contact, etc.
- Grafica – cu scop. Aceasta ajuta omenii sa vizualizeze ceea ce vinzi. Introdu imagini ale produselor sau ale modului de prestare al serviciilor. Daca acestea sunt atractive, ele pot creste vanzarile in mod direct.
- O oferta puternica de inscriere. Un vizitator nou se afla pe site pentru ca e interesat sau curios. Pentru a dezvolta o relatie cu el, e bine sa-i ceri adresa de email, incurajandu-l sa se inscrie la un newsletter sau un download gratuit. In acest fel ai sansa de a-i trimite informatii in continuare si de a pastra legatura.
- Testimoniale. Cea mai buna metoda de a castiga increderea este sa oferi dovezi ale faptului ca produsul sau serviciul tau functioneaza cu adevarat.
- O pagina “Despre noi”. Oamenii au adesea indoieli atunci cand cumpara on-line pentru ca le lipseste interactiunea directa, fata in fata cu partenerul. Ofera informatii despre tine, despre angajati, despre afacere. Pune si fotografii.
- O pagina de intrebari frecvente. Exista intrebari care se repeta – de ce sa nu dai raspunsul de la bun inceput? Castigi timp, atat tu cat si clientul tau.
- Informatiile de contact. Cu cat mai complete, cu atat generezi mai multa incredere. Si pune-le pe fiecare pagina a site-ului – nu se stie la ce moment se hotaraste clientul tau potential sa te contacteze.
Acorda-ti timp sa vizitezi si alte site-uri, in special cele ale concurentei. Ce iti place acolo? Ce te deranjeaza? Trage concluzii pentru propriul tau site. Apoi, intreaba-ti partenerii, prietenii, colaboratorii ce parere au ei despre site-ul tau. Vei afla multe lucruri la care, poate, nici nu te-ai gandit. Toate aceste informatii iti vor fi de folos in construirea unui website de succes.