Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Onestitate si marketing

Oamenii de advertising se situeaza destul de jos pe scara credibilitatii. De ce? Pentru ca publicul si-a construit, in timp, acel “detector de minciuni” care face ca orice afirmatie de marketing sa fie cantarita de mai multe ori inainte de a fi acceptata.

O mare parte din marketing exagereaza, in principal datorita entuziasmului cerut de companie, amplificarilor copywriter-ului sau presiunii concurentilor. Chiar daca onestitatea nu este una dintre cele mai puternice arme de Guerrilla Marketing, lipsa ei este un inamic devastator. Odata ce ai pierdut increderea clientilor, lucrurile se complica foarte mult. Asa ca spune, intotdeauna, adevarul.

Omul de guerrilla Seth Godin, autorul unei carti de referinta, ”Permission Marketing”, a scris in 2005 ”All Marketers Are Liars – The Power of Telling Authentic Stories in a Low-Trust World”. Dar, pentru a sublinia importanta onestitatii in marketing, a schimbat titlul celei de-a doua editii a cartii (aparuta in 2009) in ”All Marketers Are Liars Tell Stories”.

Exista cateva formule de a castiga increderea. De exemplu, a admite greselile din trecut. Sau a pune in lumina un domeniu, nu dintre cele mai importante, in care produsul sau serviciul tau nu exceleaza. Tot ceea ce afirmi ulterior va fi crezut, pentru ca ai fost onest in a admite o slabiciune sau un defect. Aceste lucruri se fac pentru a diminua handicapul generat de toti aceia care exagereaza in mesajele lor si intaresc astfel scepticismul general al clientului. Este destul de simplu sa fii onest in marketing, dar este complicat sa fii si crezut.

Daca spui adevarul in proportie de 99%, iar 1% exagerezi sau minti, clientii tind sa te aprecieze conform acelui 1%. Cu alte cuvinte, te pozitioneaza dupa afirmatia ta cea mai putin adevarata.

Ca observatie, retine ca orice adjectiv pe care il folosesti in partea de copy reduce din senzatia de onestitate. E mai bine sa vii cu fapte in locul opiniilor. Introdu numere, date, locuri sau nume acolo unde e posibil si credibilitatea iti va creste.

Atunci cand faci advertising, inchipuieste-ti ca cel mai mare cinic din lume se intruchipeaza intr-un papagal asezat pe umarul tau drept. De fiecare data cand actionezi, asculta-l. Te va tine pe calea cea dreapta.

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.