Care credeti ca este primul factor pe care-l ia in calcul o femeie atunci cand alege statia de benzina de la care alimenteaza? Pretul? Calitatea benzinei? Serviciile? Gresit! Este curatenia toaletelor. Un mic detaliu care scapa multor mari corporatii.
Guerrilla Marketing este, intr-una din definitiile sale, fiecare contact pe care o companie o are cu publicul, cu lumea exterioara. Din acest motiv, pe langa calitatea serviciilor, antreprenorii de guerrilla au enumerat cateva detalii care pot ajuta sau afecta negativ o afacere:
- Modul in care se raspunde la telefon. Daca intalnesti o voce “deranjata”, dispozitia de a cumpara iti trece. De aceea, in firmele care adopta marketing-ul de guerrilla, raspund la telefon doar cei antrenati in acest sens. Iar daca esti nevoit sa pui clientul “in asteptare”, e bine ca centrala telefonica sa ruleze inregistrari cu informatii interesante despre produsele sau serviciile firmei.
- Cartea de vizita. Nu ai o a doua sansa de a forma prima impresie. Si de ce sa nu folosesti verso-ul pentru a vorbi despre oferta, servicii, avantaje?
- Accesibilitatea. Programul de lucru, moduri in care se poate lua legatura cu tine: telefon fix, mobil, email, fax, web-site. A fi usor de contactat inseamna a face usor afaceri.
- Curatenia. Cei care observa acest lucru sunt mai multi decat te-ai astepta. Iar in subconstient, clientul considera ca si modul in care faci afaceri este la fel.
- Memoria. Cum te simti atunci cand cineva isi reaminteste numele tau, chiar daca te-a vazut doar o singura data? Sau numele afacerii tale? Inseamna ca esti important pentru el. Pare un detaliu minor, dar se intampla atat de rar incat devine foarte important.
- Flexibilitatea. Dispozitia de a face ceva in plus pentru a rezolva problema clientului. Vei iesi din clisee, iar clientul va tine minte si va vorbi altora despre asta. De bine.
- Un zambet. Atunci cand trebuie sa ma adresez unui functionar public, incep cu o gluma. Pentru ca sa-i schimb dispozitia pre-setata. Dar daca el zambeste de la bun inceput, pot intra direct in subiect.
- Cadoul neasteptat. Cand la iesirea din restaurant, dupa ce ai achitat o masa cu prietenii, primesti, fara sa te astepti, din partea casei o sticla cu vin bun. Sau cand, dupa ce ai cumparat un televizor, vanzatorul pune in cutie si un set de baterii de rezerva pentru telecomanda, fara ca tu sa fi cerut.
Lucrurile sunt clare: pentru a fi un antreprenor de guerrilla trebuie sa intelegi ca, in relatia dintre tine si client, nu exista notiunea de “detaliu nesemnificativ”.