Am intalnit un nou cuvant: “Sharketer”. Definitia sa: “It’s a marketer whose major goal is to sink his/her teeth into the wallet of unsuspecting consumers.” E plina lumea de sharketeri. Tu poti fii diferit.
Nu uita ca oamenii cumpara solutii la problemele lor. Ei nu cumpara pentru ca tu esti inteligent sau agreabil si astfel le poti vinde celor care nu suspecteaza adevaratele tale intentii. Cel mai rau lucru pe care il poate face un om de vanzari este sa incerce sa impresioneze clientul potential prin atitudine superioara, prin cunostintele sale, printr-o abordare “spirituala”. Acest lucru indeparteaza oamenii, ei se simt inconfortabil.
Vrei sa ai cateva vanzari? Fii spiritual, fii interesant. Vrei sa ai o groaza de vanzari? Fii interesat! In problemele clientilor. In rezolvarea lor. Arata-le ca sunteti de aceeasi parte a baricadei. Asculta mai mult, vorbeste mai putin, pune intrebari pertinente. Studiile arata ca depui mai multa energie atunci cand asculti cu adevarat decat atunci cand vorbesti. E un efort pe care merita sa il faci.
E placut sa fii placut. Cei din familie, din jurul tau, vor fi multumiti. Clientii, insa, cumpara pentru ca au o durere. Au nevoie sa-si rezolve o problema. Vor sa arate bine. Vor sa fie respectati. Vor sa fie in siguranta. Vor cumpara de la tine atunci cand le rezolvi aceste probleme. Si doar atunci.