Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Marketing in stil american

Ati fost vreodata intr-un restaurant in Statele Unite? Ca roman, devii usor agasat de atentia care ti se acorda, de numarul de reveniri ale ospatarului, cu intrebari de tip “Everything all right, sir?”, “Would you like something else, sir?” samd. Am stat de vorba cu americani si mi-au spus ca, dimpotriva, daca aceste intrebari nu s-ar pune in mod regulat, ei s-ar simti neglijati iar perceptia asupra calitatii restaurantului ar avea de suferit. Ei bine, de ce o asa de mare diferenta intre cele doua culturi? Si ce am avea de invatat din asta?

Exemplele ar putea continua: intri intr-un magazin si esti intampinat cu un entuziasm perceput ca excesiv (mai ales acum, in perioada de criza economica …). Sau alimentezi de 2-3 ori de la aceeasi statie de benzina in cartier, iar a patra oara benzinarul stie ce fel de combustibil folosesti si ti se adreseaza pe nume.

Am intalnit deseori perceptia aceasta care spune ca prea mult entuziasm – poate chiar infantil – in Customer Care poate dauna relatiei cu clientul. Ca dai senzatia ca esti “disperat” in a-ti vinde produsul sau serviciul. Si ca ai obtine, de fapt, reactia inversa. Eu cred ca cei care spun asta au ramas in urma la acest capitol. Pentru ca, la inceput, afacerile se straduiau sa aiba un client satisfacut. Apoi, au inteles ca de fapt clientul trebuie sa fie incantat. Iar Guerrilla Marketing a sustinut dintotdeauna ca, de fapt, clientul trebuie sa fie fericit. Iar fericirea necesita intreaga atentie.

Si atunci, sa revenim la ospatarul “agasant”. Ce face el, de fapt? Mai intai se asigura de satisfactia clientului – testimonialele ulterioare sunt o strategie de promovare foarte puternica. Apoi, incearca largirea valorii tranzactiei, o arma de Guerrilla Marketing cu eficienta maxima: odata ce a trecut pragul deciziei de achizitie (respectiv al restaurantului), clientul e dispus sa cheltuiasca, atata vreme cat acest lucru ii convine, il incanta. Iar micile detalii, de la bomboana de menta din hol, la plecare, deschiderea usii de catre portar sau aducerea masinii la scara, il vor face, in final, fericit. Cu sanse maxime de a reveni – repetarea vanzarii, o alta arma,este astfel o consecinta fireasca.

Intr-o economie precum cea americana, unde lupta este, deocamdata, mai acerba decat la noi, Guerrilla Marketing se practica in mod intuitiv sau programat. Dar intens.

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.