Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Marin. Expert in marketing.

Dintre toate echipele de constructori cu care am avut de-a face, singura pe care o recomand este cea a lui Marin. In ziua de azi, e un risc sa iti asumi aceasta responsabilitate.

Zilele trecute Marin m-a sunat, intr-o convorbire de “intretinere a relatiei”. Aflase el de undeva ca trebuie sa execut cateva lucrari in jurul casei si mi-a dat de inteles ca ar avea o fereastra, inainte de a se apuca de doua case la care intarzia autorizatia de construire. Nu mi-a dat insa senzatia ca e disperat in a gasi ceva de lucru. Iar eu, cunoscand calitatea lucrarilor executate de el, am acceptat propunerea, cu toate ca nu eram intru totul pregatit. Lucrarile au fost executate, iar eu am fost, din nou, multumit.

Ulterior, am analizat conversatia noastra si am detectat cateva din cele 200 de arme de Guerrilla Marketing, folosite intuitiv de Marin al nostru:

Notorietatea marcii. Marca “Marin” nu a dat gres, s-a construit de-a lungul timpului, nici unul dintre cei carora l-am recomandat nu s-a plans. Si stim ce riscuri implica domeniul constructiilor …

Orarul de lucru. Echipa lui vine la 07:30 dimineata si pleaca seara la 08:30. Este angajat la lucrare, nu la zi de lucru. Si face totul bine.

Disponibilitatea la creditare. Daca nu i-ai putut plati la finalizarea lucrarii, Marin te poate credita. Chiar si cateva luni.

Calitate. Incontestabila. Greseli foarte rare, si atunci asumate in intregime.

Eficienta. Estimarea initiala de timp este aproape intotdeauna mai mare decat durata reala, fara a afecta calitatea lucrarilor.

Service. Este ceea ce clientul cere, nu ceea ce crezi tu ca oferi. Marin vine intotdeauna in intampinarea cererilor tale, anticipeaza ceea ce doresti si are solutia potrivita.

Gama de servicii. Echipa lui acopera majoritatea tipurilor de lucrari de constructii, de la sapat gropi si turnat ciment si pana la finisaje.

Pret. Nu este cel mai ieftin. Are un pret potrivit pentru ceea ce ofera.

Plan de obtinere a recomandarilor. Nu trebuie sa fie foarte activ in aceasta directie, dar nu uita sa puncteze atunci cand este necesar.

Marirea valorii tranzactiei. Stie cand sa vina cu o propunere suplimentara, care sa rezolve o problema existenta, detectata de el si poate neremarcata de tine.

Valoare suplimentara. Am instalat o fereastra Velux iar finisajele i-au cazut lui in sarcina. Mi-a propus lipirea unei folii de plastic pe tavan, sub fereastra, pentru ca ei sa lucreze din exterior iar in camera sa nu se faca praf si mizerie. Aceiasi bani. Mai mult efort din partea lor. Mai putin deranj din partea mea. M-a castigat din nou? Evident.

Curatenia. Niciodata nu trebuie sa faci curat dupa ei.

Pasiunea. O face ca si cum ar lucra la casa lui.

Si putem continua: Energia. Viteza. Competitivitatea. Increderea in sine. Rabdarea. Pastrarea legaturii. Flexibilitatea. Oferta limitata. Indemnul la actiune. Clientii satisfacuti. Promovarea prin viu grai. Atentia la detalii. Garantia. Increderea. Toate in lista celor 200 de arme de Guerrilla Marketing.

Veti zice ca prea l-am ridicat in slavi pe Marin. E posibil. Dar inca n-am vorbit despre Marin Managerul, care stie exact cum sa-si dramuiasca resursele si sa aloce oamenii, sa analizeze lucrarile dupa gradul de profit sau sa aiba o lista de preturi care se potriveste cu numarul de zile lucrate de oamenii sai. N-am vorbit nici despre Marin Expertul in resurse umane. Cel care imbina “glumitele de santier” cu disciplina de fier a echipei. Am luat doar latura care ne intereseaza. Cea de marketing.

Marin n-a citit Guerrilla Marketing a lui Jay Levinson. A pus-o direct in practica. O teorie americana implementata balcanic, latin, pe plaiuri mioritice. Pentru ca bunul simt este un limbaj universal. Si castigator, oriunde te-ai afla.

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.