Ati facut vreodata scuba diving? Odata ce te scufunzi, descoperi o intreaga lume subacvatica, care-si duce existenta in paralel cu realitatea noastra, chiar daca nu o banuiam acolo.
Acelasi lucru se intampla si cu lumea barterului. Ea exista, se intampla, dar cu toate astea multi oameni de afaceri nu stiu de existenta ei. Fiecare afacere, mica sau mare, are anumite nevoi. Tipariti cuvantul “barter” intr-un motor de cautare si accesati site-urile special create pentru aceasta. Veti fi uimiti de ceea ce veti gasi … mai ales in afara tarii noastre. Deci, o oportunitate de afaceri.
Barterul este o oportunitate si datorita faptului ca rezolva una din problemele actuale majore. Este vorba despre cash flow. Compensarile de acest gen nu trebuie insa gandite doar bilateral. Ele pot fi derulate intre mai multe firme, cu conditia ca nevoile lor sa se echilibreze intre ele.
De cand am descoperit puterea acestei arme, mi-am tranzactionat serviciile de training si consultanta in marketing pentru diverse nevoi, de la asistenta pentru prezenta pe web si pana la proiectorul pe care-l folosesc la cursuri. Si am senzatia ca am descoperit doar varful aisbergului.
Barterul este o arma specifica de guerrilla marketing, cu aplicabilitate ridicata in perioada de recesiune, tocmai pentru ca, in loc de investitii financiare, ea cere timp, energie, imaginatie si informatie. Dar cu o lume online in crestere si cu afaceri mici si mijlocii in permanenta cautare de solutii, barterul devine mai simplu, mai rapid si mai accesibil.