Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Inapoi la scoala

Vacanta s-a terminat! Elevii de toate varstele incep scoala. Presupusa lor apetenta pentru cunoastere si actul educarii in sine sunt premisele succesului (in fine, in cele mai multe dintre cazuri …). Iar noi, antreprenori si profesionisti in marketing si vanzari, ar fi bine sa le urmam exemplul. Tu ce ai facut in ultima vreme pentru a invata mai multe, pentru a te pregati profesional mai bine? Este adevarat, exista destule piedici pe care le intampini in aceasta intreprindere:

1. Balastul informational. Surse de unde sa absorbim informatie avem destule. Azi, orice carte e la un click distanta (pe Amazon, de ex.), mail-urile ne sunt asaltate cu newslettere (sic!), Internetul este plin de informatie oferita cu maxima generozitate. Timpul nostru, insa, e limitat. Care sunt cartile care merita citite? Feed-urile la care merita sa ne abonam? Paginile sau blogurile care justifica vizite regulate? Greu de spus. Cred ca dincolo de intuitie s-ar putea vorbi si aici despre masurarea eficientei – un termen drag marketerilor de guerrilla. Practic, filtrul prin care ar trebui trecut balastul informational este cel care da masura ideilor concrete generate de sursele de informare si a actiunii cu rezultate pozitive initiata ca urmare a utilizarii acestor surse. Pentru referinta, iti propun spre studiu o colectie de 177 de articole pe teme de marketing si vanzari, cu aplicabilitate imediata in viata de afaceri. Ea este oferita de Jay Conrad Levinson pe web-site-ul oficial Guerrilla Marketing aici. Lectura placuta!

2. Ego-ul. La un moment sau altul al vietii lor, oamenii obisnuiti sunt tentati sa creada ca nu mai au nimic nou de invatat. Ca au ajuns la un nivel suficient de ridicat in meseria pe care o practica si ca efortul pe care l-ar depune pentru a afla lucruri noi nu se justifica. Este calea sigura spre mediocritate. Mediocritatea ne paste la tot pasul, pentru ca mediocri fiind, ne e bine. Iar binele este dusmanul excelentului.

3. Timpul. Aşa cum îţi structurezi viata sau afacerea în funcţie de obiective şi pe bază de planuri, tot aşa de important este să-ţi structurezi şi timpul. Iar daca auto-educarea este unul dintre telurile tale, atunci acorda-i prioritatea cuvenita. Nu procrastina.

4. Trecerea la fapte. Se spune ca oamenii se impart in doua: cei cu minti cu sens unic si cei cu minti cu sens dublu. Din prima categorie fac parte cei care strang informatii, le sintetizeaza, le catalogheaza si le retin. Din a doua fac parte cei care le pun si in practica. Capacitatea de a pune in practica cele invatate este cheia de bolta a pregatirii personale. Asa ca nu uita: treci la fapte de indata ce afli lucruri noi si decizi, in forul tau intern, ca acestea iti vor fi de folos in afacere.

A dezvolta o afacere inseamna a practica o meserie. Dincolo de intuitie sau talent innascut, e nevoie de cunoastere. Cei care reusesc sa invinga in aceasta lupta au doar de castigat. Pentru ca, pregatindu-se personal, fac o investitie profitabila si cu bataie lunga. Pentru cei care vor sa se auto-depaseasca, cateva idei de la Jefrey Gitomer, autorul Bibliei Vanzarilor, aici.

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.