Zilele trecute am vazut intr-un magazin, spre vanzare, un bradulet frumos mirositor, din acelea pe care le agati la oglinda retrovizoare a automobilului. Ce credeti ca scria pe el? “Miros de masina noua”.
Unul din motivele pentru care esti invitat sa “incerci” o masina atunci cand esti intr-un show-room auto este acesta – oamenii asimileaza un anumit miros cu ideea unei masini noi. Esti invitat apoi si la un test drive, pentru a continua sa-ti implici simturile. Vei auzi zumzetul motorului sau calitatea instalatiei audio, vei simti puterea acceleratiei sau cat de bine functioneaza amortizoarele, te vei cufunda placut in scaunul automobilului. Toate aceste actiuni se fac cu un rost: se pare ca un individ ia o decizie de achizitie cu atat mai usor cu cat isi poate inchipui sau poate chiar experimenta o stare senzoriala legata de produsul respectiv dintr-un moment post-achizitie. In consecinta, strategiile de Guerrilla Marketing includ aceasta arma in panoplia lor de lucru: implica in ecuatie simturile clientului potential.
Gasim astfel mostre de produs in reviste sau ele ne sunt oferite direct in magazin. Suntem invitati, de catre promoteri, sa degustam diverse alimente. Trecem pe langa un restaurant unde, intamplator, evacuarea hotei da in strada si ofera un miros apetisant (uneori efectul poate fi invers … ). Ni se pune in mana o haina pentru a simti cat este de pufoasa, sau parfumata, ca urmare a tratarii cu un anumit balsam de rufe. Suntem asezati intr-o canapea dintr-un studio multi-media, pentru a asimila in totalitate efectele unui home-cinema.
Gandeste-te in ce masura produsul sau serviciul pe care il promovezi se poate adapta la o astfel de situatie. Chiar daca nu o poti face in mod direct, e bine sa ajuti clientul potential macar sa isi inchipuie acel moment post-achizitie in care se va bucura de ceea ce i-ai oferit. De exemplu, intr-o agentie de turism, la momentul decizional, clientul se afla inconjurat de imagini atractive. Iar starea potrivita se poate crea si cu ajutorul unei povestiri aflate in textul reclamei. Nu poti desface fiecare sticla de vin pentru a o degusta inaintea achizitiei, dar poti alcatui un text atractiv, care sa gadile virtual papilele gustative si simtul olfactiv al clientului, apoi sa-l plasezi pe eticheta.
Resursele suplimentare pe care trebuie sa le implici in utilizarea acestei arme de Guerrilla Marketing se justifica cu prisosinta. Ramane doar sa te gandesti cum o poti face cel mai eficient.