Jay Levinson, parintele Guerrilla Marketing, spune ca daca ai la dispozitie 10 ore ca sa construiesti macheta unei reclame, e bine sa folosesti 9 dintre ele pentru alcatuirea headline-ului, a titlului. De ce? Pentru ca el este poarta care atrage vizitatorul inauntru. Este vitrina magazinului tau, pe care incerci, intr-un spatiu restrans, sa o faci cat mai tentanta.
Principiul este valabil in multe situatii intalnite in marketing si vanzari.
Prima pagina a web-site-ului tau este citita incepand cu prima propozitie, nu? Internetul este un loc foarte aglomerat iar daca nu esti atractiv din primul moment, potentialul tau vizitator va poposi doar cateva fractiuni de secunda inainte de a se duce mai departe. Fenomenul se numeste bounce (ricoseu).
Linia de subiect a unui email comercial, din acelea pe care nu ni le dorim intotdeauna, este cea care determina daca ii acordam sau nu atentie. La fel si prima linie a corpului email-ului.
Titlul unui articol, a unei conferinte sau a unei carti, in cazul in care folosesti aceste arme de marketing pentru promovarea brandului personal. Aici poti completa cu un subtitlu, care sa intareasca sau sa expliciteze pe scurt ceea ce doresti sa afirmi.
Prima fraza a unei scrisori de vanzare, direct mail sau a unei prezentari de produs. As adauga faptul ca, pentru cele trimise prin posta, preludiul, care este foarte important, il constituie plicul. Daca vrei sa fie ales si deschis, el trebuie sa se deosebeasca de marea masa, de restul corespondentei.
Jingle-ul unei reclame radio. Acele 3-5 secunde de la inceput, care au un sunet distinct si care sunt menite sa detaseze spotul din calupul publicitar. Principiul se poate extinde si in TV.
Dar ce trebuie sa faci pentru a atrage atentia prin headline? Ai doua optiuni. Prima – sa etalezi cel mai convingator beneficiu pe care produsul sau serviciul tau il ofera. A doua – sa trezesti curiozitatea printr-o afirmatie intriganta, pe care sa o justifici si sa o explicitezi in corpul reclamei.
Principiul se poate extinde in viata ta de zi cu zi. De exemplu, atunci cand te apropii de ghiseul unui functionar public, in loc sa incepi clasic, plictisitor, cu “Buna ziua, as dori sa …”, poti face o gluma adaptata contextului sau o remarca pozitiva asupra institutiei respective. Ii vei capta interesul, il vei scoate din monotonia cu care e obisnuit si vei fi tratat altfel. Mai bine, sper …