Pe traseul invatarii secretelor comportamentului uman, luptatorii in guerrilla marketing descopera cele cinci “niciodata”:
- Niciodata sa nu-ti faci clientul sa se simta inferior. Cata vreme tie iti place sa te simti inteligent, pe el de ce nu l-ar anima acelasi sentiment? Cat de inteligent vrea sa se simta? Atat cat crede el de cuviinta. Daca ii subminezi lui acest sentiment, iti subminezi tie propriile eforturi.
- Niciodata sa nu incerci sa-ti impresionezi clientul cu jargonul specific industriei din care faci parte. Poti sa-l folosesti cu sefii, colegii sau angajatii, dar niciodata cu clientii. Mai bine ii impresionezi cu beneficiile pe care produsul sau serviciul tau le ofera in mod specific.
- Niciodata sa nu-ti iei clientii actuali drept siguri. Un client actual valoreaza de sase ori mai mult decat unul nou, pentru ca te costa de sase ori mai putin sa vinzi unui client actual decat unuia potential. Luptatorii in Guerrilla Marketing isi venereaza clientii pentru a-i pastra, cat mai mult, in portofoliu.
- Niciodata sa nu te iei la intrecere cu clientul. Este un joc pe care il vei pierde, chiar daca tu crezi ca ai castigat. Vrei sa fii victorios sau vrei mai bine sa vinzi? Interactionezi cu clientii tai pentru a-i ajuta, nu pentru a-i invinge.
- Niciodata nu incerca sa castigi intr-un schimb de argumente cu un client. Mai mult, evita discutiile de acest gen, caci vei putea castiga in argumente, dar vei pierde in vanzari. Adu-ti aminte ca exista doua reguli guerrilla in tratarea clientului. Prima: clientul are intotdeauna dreptate. A doua: daca tu crezi ca el greseste, intoarce-te la prima regula. O stiai, nu?
A nu se intelege ca e bine sa fii servil. Mai degraba serviabil. Pentru a ajunge specialist in domeniu, apeleaza la tehnicile care tin de psihologia de vanzari. Punctul tau de vedere se va impune in mod elegant, fara a uita, insa, o regula de aur: gandeste win/win.