Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Binefacerile recesiunii

De cateva saptamani incoace mi se intampla un fenomen nou in magazinele unde obisnuiesc sa-mi fac cumparaturile. Si la benzinarie. Si la club, la cafenea, la banca sau la chioscul de ziare. Mi s-a intamplat chiar si intr-o interactiune cu un functionar public…

Au inceput sa apara gesturi aparte si cuvinte noi in conversatii. La inceput, cate un “Multumesc” si-a facut loc treptat intre “Buna ziua” si “La revedere”. Apoi, “Cu ce va putem ajuta?” si “Mai poftiti pe la noi!”. Toate acestea insotite de o mai mare disponibilitate, un zambet (poate, uneori, fortat) si o tendinta de a fi mai serviabil (fara a fi, insa, servil).

Cand am inteles ce se intampla de fapt, mi-am dat seama ca aceasta criza economica ne va accelera drumul catre mecanismul de piata functional, pe care-l ravnim de mult. Iar primul front unde acest lucru se face simtit este interactiunea cu clientul. Spectrul falimentului sau al disponibilizarii sunt imbolduri puternice, nu-i asa?

In munca noastra de adaptare a sistemului de lucru Guerrilla Marketing la realitatile pietei romanesti am intalnit deseori perceptia care spune ca prea mult entuziasm – poate chiar infantil – in Customer Care poate dauna relatiei cu clientul. Ca dai senzatia ca esti “disperat” in a-ti vinde produsul sau serviciul. Si ca ai obtine, de fapt, reactia inversa. Eu cred ca cei care spun asta au ramas in urma la acest capitol, mai ales acum, cand “disperare” nu mai e un cuvant atat de rar intalnit. La inceput, afacerile se straduiau sa aiba un client satisfacut. Apoi, au inteles ca de fapt clientul trebuie sa fie incantat. Iar Guerrilla Marketing a sustinut dintotdeauna ca, de fapt, clientul trebuie sa fie fericit. Iar fericirea necesita intreaga atentie. O fericire pe care acum suntem mai dispusi ca niciodata sa o oferim.

Capitolul Customer Care este unul din filtrele prin care vor trebui sa treaca cei care lupta sa supravietuiasca recesiunii economice. Cateva din armele de Guerrilla Marketing sunt specializate pe acest domeniu:

  • Receptivitatea la doleantele clientilor, ale prospectilor, ale comunitatii. La realitatile si tendintele pietei.
  • Viteza cu care rezolvi problemele clientilor. Guerrilla Marketing spune ca “Time is not money any more, time is life itself!”
  • Atentia la detalii. Poate fi un gest binevoitor sau simpla retinere a numelui clientului.
  • Usurinta de a face afaceri cu tine. Cu cat mai multe piedici in procesul de achizitie, cu atat mai indepartata fericirea clientului. Si profitul tau.
  • Flexibilitatea. Accepta ceea ce-ti cere clientul – de cele mai multe ori el este rezonabil. Si dispus sa plateasca suplimentar, daca argumentele sunt reale.
  • Valoarea suplimentara. A oferi ceva deasupra a ceea ce se asteapta clientul. Va ramane cu o amintire placuta si te va vorbi apoi de bine.
  • Garantia. Cu cat e mai extinsa, cu atat mai mari vor fi vanzarile, pentru ca o garantie indelungata micsoreaza perceptia riscului aferent achizitiei si creste valoarea produsului fara a-i creste pretul.

Lista poate continua. Principiul insa ramane unul singur: clientii multumiti sunt, la randul lor, o arma de marketing. Tratati cu dragoste, loialitate, consideratie si profesionalism, ei devin membrii neoficiali ai departamentului vostru de vanzari.

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.