Atunci când un business vinde produsele sau serviciile sale către un alt business, networking-ul rămâne cea mai puternică armă de marketing. Dacă în trecut, această tactică se numea PCR (de la Pile, Cunoștințe, Relații …), acum ea se numește socializare, mese de afaceri, ieșiri informale, partide de golf sau membership in cluburi de elită. Iar în online, networking se face prin Social Media.
Scopul networking-ului este să afli ce probleme au clienţii tăi potenţiali pentru a putea veni, ulterior, cu soluţii. Socializare întru afaceri. În același timp, prin networking câștigi încredere. Iar încrederea este condiția nr.1 pentru a începe (și continua) o relație de afaceri.
A face networking în ideea de a vinde direct este o abordare greşită. Oamenii nu sunt interesaţi să afle despre tine. Mai degrabă ar vorbi despre problemele lor. Aşa că dă-le şansa să o facă. Rolul tău e simplu: pune întrebări pertinente. Adună informaţii. Succesul acţiunii de networking nu se măsoară în date de contact sau cărţi de de vizită date, ci în cele primite. Şi în informaţiile aferente lor.
A strânge cât mai multe contacte este calea corectă. Dar a strânge cât mai multe din problemele pe care contactele tale le au (și pe care tu le poți rezolva) este calea sigură spre profit.
O strategie de networking stabileşte, la început, scopul pentru care faci networking. Apoi enumeră câteva elemente pe care le vei putea oferi – de exemplu o informaţie valoroasă, o resursă sau o persoană de contact importantă. În final, strategia expune grupurile ţintă, pentru a şti care invitaţii să le accepţi şi care nu, de la LinkedIn și Facebook și până la mese de afaceri sau partide de golf.
Investiţia care trebuie făcută în networking este timpul. Aşa că foloseşte-l doar cu aceia care-ţi pot deveni clienţi serioși. Nu poţi afla adevăratele lor probleme în doar câteva minute. Dă-le timp să-ţi povestească, iar ei îşi vor aminti de tine pentru că ai pus toate acele întrebări la obiect şi, pe deasupra, ţi-ai luat şi notiţe! Iar dacă ai venit şi cu câteva sugestii bune, le-ai câştigat simpatia. Nu-ţi rămâne decât să suni sau să trimiţi un email peste câteva zile. Şi să pregăteşti contractele spre a fi semnate.