Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Afla pe ce lume te afli

Un luptator in Guerrilla Marketing are intuitia de a incepe planificarea de marketing cu un studiu al pietei. Cu cat studiul este mai concret, cu atat este planul mai de efect. Planul tau de marketing castiga putere pe masura ce dobandesti mai multe cunostinte in urmatoarele domenii:

Produsul sau serviciul. Invata ce il face diferit, mai bun, mai dezirabil. Gaseste formule sa-l imbunatatesti si sa-i adaugi valoare

Beneficiile. Fa o lista cu toate beneficiile care-ti trec prin cap. Intreaba-ti colegii si, mai ales, clientii. Ce ii atrage la produsul tau? De ce il cumpara? Concentreaza-te pe beneficiile pe care altii nu le pot oferi.

Piata. Planurile nu plutesc intr-un vacuum. Ele se afla in relatie cu un mediu care se numeste piata. Afla cat mai multe despre piata in care te dezvolti si tine cont de asta in planificare. Fa o analiza SWOT. Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats. Elemente pozitive si negative despre produs sau serviciu, impartite in factori interni si factori externi.

Industria. Luptatorii de Guerrilla Marketing vor sa vada industria din care fac parte ca un intreg. Ca sa-i ajute in a vedea vulnerabilitati si oportunitati, in a invata din succese si esecuri.

Competitia. Planurile de marketing sanatoase nu sunt aeriene. Ele sunt ajustate de realitatile dictate de competitie. In acest fel nu poti fi luat prin surprindere.

Clientii. Date importante sunt adunate atat de la clientii tai actuali cat si de la clientii competitiei.

Clientii potentiali. Un Plan de marketing intelept specifica si detaliaza cine sunt acestia pentru ca studiul i-a identificat si localizat inainte de a construi acest plan.

Media. Din studiu vei invata cele mai bune metode de a-ti atinge publicul tinta si de a incorpora vehiculele media cele mai eficiente in planul tau.

Internetul. In ziua de azi este practic sursa principala de informare. Aproape intreg studiul se poate desfasura cu ajutorul lui.

Tehnologia. Deoarece viteza si eficienta pot impulsiona marketingul, tehnologia nu trebuie ignorata. Daca esti tehnofob, mergi la tehnopsihiatru, caci tehnofobia e fatala in zilele noastre.

Atunci cand derulezi o afacere, nu te poti baza doar pe intuitie sau inspiratie. Studiul pietei este menit sa-ti ofere o conexiune bunacu clientii si te ajuta sa ajungi acolo unde ti-ai propus cu mai multa viteza si profitabilitate.

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.