Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

Email marketing

Atunci cand Seth Godin a introdus termenul de marketing bazat pe permisiune, multi au inteles, in sfarsit, ca cel bazat pe intrerupere e pe curba descendenta. Solutia gasita de marketingul clasic pentru a contracara efectele adverse ale zgomotului si inghesuielii in trimiterea de mesaje comerciale a fost sa mareasca si sa indeseasca aceste mesaje. Consecinta – o si mai mare aglomerare, eficienta si mai scazuta, costuri tot mai mari. In schimb, marketingul bazat pe permisiune incepe prin a cere voie clientului inainte de a trimite urmatoarele mesaje de marketing. Odata ce isi da acceptul, inseamna ca acesta este interesat in respectivele informatii. Deci va fi dispus sa astepte acest mesaj, sa se expuna lui si, poate, sa treaca la actiune.

Email marketing este o forma de marketing direct, bazat pe permisiune. Este una dintre cele mai eficiente arme de guerrilla marketing, atunci cand e folosita corect. Ea se bazeaza pe construirea unei liste de corespondenta si pe trimiterea unui mesaj relevant “recipientilor”. Ambele elemente sunt la fel de importante.

Pentru a castiga si pastra atentia celor carora te adresezi printr-o campanie de email marketing, este important ca mesajul tau sa urmeze regula 80 – 20. Minim 80 % din informatie sa fie de interes pentru cel care te asculta, iar maxim 20 % sa aiba de-a face cu promovarea produsului sau serviciului tau. Mesajul poate imbraca diverse forme, de la un newsletter, white paper, case study si pana la tips&tricks sau weekly inteligence. Important este ca cel care-l primeste sa aiba un beneficiu de pe urma lui.

Guerrilla Marketing propune un mecanism simplu si eficient de a-ti promova produsele si serviciile prin internet marketing. Un mecanism in trei pasi:

1.Incepe cu un produs sau un serviciu exceptional 2.Construieste un web-site motivational, axat pe el 3.Trimite email-uri cu link-uri catre acest site.

Produsul sau serviciul exceptional este punctul de plecare in orice afacere. A construi un web-site care sa duca spre vanzari nu este un proces simplu. Dar construirea unei liste de persoane care iti cunosc numele, doresc sa primeasca informatii de la tine si sunt de acord sa afle mai multe despre ceea ce oferi este partea esentiala a intregului mecanism.

Construirea listei de corespondenta este un proces care cuprinde definirea targetului, setarea obiectivelor si apoi stabilirea unei relatii apropiate si de incredere cu cei care formeaza aceasta lista. Cea mai eficienta lista este cea pe care o construiesti tu insuti, nu cea pe care o cumperi. Pentru aceasta, asa cum am vazut, trebuie sa obtii intai permisiunea oamenilor. Procesul se numeste opt-in. Iata cateva metode de a compila o lista de corespondenta consistenta:

1.Introdu un formular de intregistrare pe web-site-ul tau. Pe fiecare pagina a sa. Formularul trebuie sa fie la indemana atunci cand potentialul recipient se hotaraste sa-ti devina abonat – nu stii exact in ce moment si ca urmare a carei informatii citite va lua el aceasta decizie. 2.Pastreaza acest formular cat mai simplu – cu cat vei pune mai multe intrebari, cu atat mai putini oameni vor lua decizia de a se abona. Cel putin trei campuri sunt, insa, esentiale: nume, prenume si adresa de email. 3.Ia in calcul completarea listei prin parteneriate. Gaseste companii care-si construiesc, la randul lor, pe web-site-ul propriu, lista de corespondenta si propune-le o colaborare. Adauga oferta ta formularului lor de inregistrare si, printr-o simpla bifa, clientii lor interesati vor intra si in lista ta. Reciproc, clientii tai vor putea intra in lista de corespondenta a respectivelor companii. 4.Pune la lucru metode off-line de a strange informatii. Adauga in lista ta adresele de email ale celor cu care faci networking. Adauga un camp prin care ceri adresa de email in formularul completat de client pentru a obtine cardul de fidelitate sau certificatul de garantie. Cere secretarei, reprezentantilor de vanzari, oamenilor de la service sau help-desk sa adune adresele de email ale celor cu care discuta.

Intr-o campanie de email marketing, primul pas important este sa generezi o scrisoare de vanzari persuasiva, care sa fie deschisa, citita si in urma careia recipientul sa treaca la actiunea ceruta (de ex. sa sune un nr. de telefon, sa trimita un email, sa viziteze un web site). Alt pas important este trimiterea email-ului pe lista de corespondenta. Daca nu este abordat corect, acest din urma pas poate periclita intreg procesul.

Pare simplu: iau lista de adrese, o pun in campul “To:”, “CC:” sau “BCC:” si apas butonul “Send”. E calea sigura spre insucces, intrucat astfel de actiuni sunt catalogate drept spamming, mai ales daca trimiti unui numar mare de recipienti si vei ajunge sigur pe lista neagra a serverelor respective. In acest fel, email-ul tau nu va ajunge la destinatie nici acum, nici datile viitoare. Inchipuieste-ti ce inseamna sa fii pe lista de spam a lui Yahoo! sau Gmail. Filtrele lor vor indeparta automat email-urile venite de pe adresa ta si destinate recipientilor yahoo.com sau gmail.com. Si asta pentru o buna perioada de timp de acum incolo.

Acesta este unul din motivele principale pentru care exista companii specializate in email marketing. Ele iti ofera un serviciu complet, de la ajutor in generarea listei de corespondenta pana la monitorizare si interpretare a datelor.

Daca te hotarasti sa trimiti un newsletter, de ex., poti adauga in web-site-ul tau un formular de inregistrare prin simpla inserare a unei linii de program primita de la compania respectiva. In acest fel, cei care se inscriu vor fi introdusi automat in lista ta de corespondenta. Procesul de opt-in va fi intai verificat, pentru a nu adauga acestei liste adrese de email fara voia detinatorului. Apoi, cel care s-a inscris va putea primi unul sau mai multe asa-zise “autorespondere” – o scrisoare de bun-venit, o informatie interesanta pentru el pe care o primeste in schimbul inscrierii, un fisier cu date care il intereseaza – acest raspuns automat fiind pregatit si postat dinainte de catre tine. Dupa care cel care s-a inscris va putea primi regulat, de la tine, informatii, comunicari comerciale, stiri, s.a.m.d.

Lista de corespondenta poate fi segmentata pe diverse criterii, iar mesajele pot fi transmise diferentiat, in functie de acest lucru.

Mesajul tau poate imbraca diverse forme, de la simplu text si pana la formule grafice elaborate, in limbaj HTML. Este important ca mesajele pe care le transmiti sa aiba un scor de spam mic, asa ca furnizorul acestui serviciu le va analiza si-ti va comunica acest nivel, dupa care te va ajuta sa il cobori atunci cand este prea inalt. Trimiterea mesajelor poate fi programata in timp asa cum iti doresti, pentru a eficientiza la maximum rata de deschidere. Poti verifica modul in care mesajul tau va arata pe computerul recipientului, trimitandu-ti singur un test, inainte de a da OK-ul pentru trimiterea pe intreaga lista.

Dupa ce mesajul a fost trimis, vei putea vedea exact cati recipienti au primit, au deschis (sau au rejectat) si au facut click pe link-uri cuprinse in scrisoare. Raportul se face in timp, astfel incat vei avea o imagine exacta asupra eficientei campaniei tale de email marketing. In functie de aceste rapoarte iti vei putea imbunatati rezultatele modificand ziua si ora la care trimiti mesajul, forma sa, linia de subiect sau chiar continutul.

Unul din principiile de lucru in Guerrilla Marketing este de a nu arunca in lupta arme unice, ci de a folosi intotdeauna combinatii de arme. In cazul nostru, email marketing-ul se dovedeste a fi foarte eficient atunci cand este integrat in social media. Lucrand impreuna cu bloguri, Twitter, Facebook sau LinkedIn, email marketing-ul se dovedeste a fi un instrument redutabil din zona Web 2.0.

Daca vrei sa afli mai multe detalii, iti propun ca studiu de caz chiar serviciul prin care este trimis Guerrilla Marketing Weekly Intelligence: Aweber Communications. Poti gasi toate detaliile aici:

Email Marketing $19/Month!

Folosim mai multe tipuri de cookies destinate realizării unei navigări sigure și pentru:

-comunicare facilă prin butoane de contact, formulare
-direcționare către platforme de rețele sociale
-butoane de partajare a conținutului Politica Cookie

Unele conținuturi sau funcționalități de aici nu sunt disponibile datorită preferințelor dvs. de cookie-uri!

Acest lucru se întâmplă deoarece funcționalitatea / conținutul este marcat ca “%SERVICE_NAME%” utilizează cookie-urile pe care le-ați ales să le păstrați  dezactivate. Pentru a vizualiza acest conținut sau pentru a utiliza această funcție, vă rugăm să activați modulele cookie : click aici pentru a deschide preferințele cookie-urilor.