Blog

Citind în stele, despre marketing și nu numai...

In offline agăți. În online cucerești.

Mă refeream la clienți, evident … Studiul de piață „TOP tactici de B2B marketing” realizat de MarketMinds anul acesta a demonstrat că, în business-to-business, cele mai eficiente metode de promovare sunt recomăndarile prin viu grai și networkingul. Sau, mai bine zis, vechiul PCR (Pile, Cunoștințe, Relații) e încă la putere. Lucru pe care, îl intuiam, dealtfel. Și atunci se pune […]

Citește articol

Rezultate Studiu TOP tactici de marketing B2B

Am finalizat de curând studiul TOP Tactici de marketing B2B în România. După cum spune și titlul, ne-am propus să determinăm cele mai eficiente tactici de marketing, promovare și vânzări pentru companiile din România care se adresează, cu produsele și serviciile lor, altor companii. Poți analiza o parte din rezultatele studiului în infograficul de mai jos. Una dintre concluziile pe […]

Citește articol

Direct mailing neconventional

Una dintre cele mai eficiente tactici de marketing business-to-business este mailingul direct. Nu mă refer aici la email, ci la snail mail. Adică trimiterea prin poștă (mai puțin rapidă), adresată direct unor persoane făcând parte din publicul tău țintă. Dacă e și neconvențională, acest tip de comunicare este și mai eficace. Ce trebuie să faci pentru a avea o rată […]

Citește articol

Manifest pentru marketing convenabil

De unde tai costuri pentru a face economie atunci când nu-ți mai ajung banii? Din zonele care nu au efect negativ imediat asupra vieții tale: iei alimente mai ieftine, dar de mai proastă calitate, nu mai mergi la sală, cumperi mai puține cărți. Sunt afectate astfel laturi importante, dar non-urgente ale existenței tale. Dacă vorbim, însă, de viața unei afaceri, […]

Citește articol

Studiu Top tactici de B2B marketing în România

Realizam un studiu pe marketingul B2B in Romania. Abordam in cadrul lui eficienta diverselor tactici utilizate in domeniu, importanta strategiei, criterii de cautare si selectie a furnizorilor, importanta masurarii rezultatelor activitatii de marketing, etc. Studiul se bazeaza pe un chestionar online, cu 14 intrebari tip grila, care se completeaza in max. 10 minute. La incheierea studiului vei beneficia gratuit de […]

Citește articol

Despre strategie în marketing

”Pentru ce faceți marketing?” este, probabil, cea mai incomodă întrebare pe care o poți pune oamenilor de profil din cadrul unei companii. Luați pe nepregătite, ei răspund, de cele mai multe ori: ”… pentru ca să creștem volumul de vânzări”. Creșterea vânzărilor, însă, nu este un obiectiv precis. Sau, cel puțin, nu poate fi punctul de plecare în construirea unei […]

Citește articol

Stari emotionale care afecteaza decizia de achizitie

Caror stari afective se adreseaza luptatorul in guerrilla marketing atunci cand realizeaza o vanzare? Evident, lista este lunga si se adapteaza fiecarui cumparator in parte. Poti afla aceste caracteristici punand intrebari, ascultand cu atentie raspunsurile, citind limbajul corpului, tratand lucrurile cu calm, fiind sensibil la nevoile clientului dar si la starile sale emotionale. Urmatoarele 10 stari afective confera forta cea […]

Citește articol

Marketingul se invata?

Am un prieten bun, medic cardiolog. In timpul facultatii a avut rezultate exceptionale. La absolvire a ales sa plece in Statele Unite. Acolo si-a facut specializarea, apoi o supra-specializare, timp de 8 ani. A fost acceptat in Mayo Clinic, varful de lance al medicinii americane. La cativa ani dupa plecare a revenit in tara, in vizita. Am apucat sa stam […]

Citește articol

Dovedeste ca-ti pasa

Am intrat asta-vara intr-un Cash&carry cu intentia sa cumpar scaune pentru gradina. Un model expus mi-a atras atentia. M-am asezat pe el si – surpriza! – se misca din toate incheieturile. Obiectul imi placea prea mult ca sa renunt imediat. L-am studiat mai indeaproape si am constatat ca, de fapt, suruburile de asamblare nu fusesera stranse suficient. Ba unele chiar […]

Citește articol

Recomandăm recomandările

Prima condiție pentru a avea succes cu această armă de marketing este ca produsul sau serviciul tău să aibă o calitate incontestabilă. Dacă nu câștigi satisfacția clientului, nu ai cum să-i ceri să te recomande mai departe. Cel mai bun marketing este lucrul bine făcut. Sau produsul impecabil. Acesta se promovează de la sine. Dacă lași însă lucrurile la voia […]

Citește articol